Search
Archives

You are currently browsing the 12ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας blog archives for Νοέμβριος, 2023.

Archive for Νοέμβριος, 2023

Εκδήλωση για την επέτειο του Πολυτεχνείου

Στις 17.11.2023 τα παιδιά των τριών τμημάτων της Ε΄ τάξης παρουσίασαν στον αύλειο χώρο του Σχολείου μας μια ιδιατέρως επιτυχημένη εκδήλωση για την επέτειο του Πολυτεχνείου.

Η εκδήλωση πλαισιωνόταν από τραγούδια, ποιήματα, το χρονικό των γεγονότων, ηχητικά αποσπάσματα και θεατρικά δρώμενα. Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά και το αποτέλεσμα ήταν συγκινητικό. Τα παιδιά των υπολοίπων τμημάτων παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την εκδήλωση. Πλήθος γονέων καταχειροκρότησαν τα παιδιά επάξια. Στο τέλος, η Δ/ντρια συνεχάρη τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς που οργάνωσαν την εκδήλωση και τόνισε σε όλους/ες με απλά λόγια τη μεγάλη αξία των ιδανικών της δημοκρατίας, της ελευθερίας και της ανδρείας.

Οι εκπαιδευτικοί που συνέβαλαν στην οργάνωση της εκδήλωσης ήταν οι δασκάλες των τριών τμημάτων: κ. Ιωάννα Σπ., κ. Σπυριδούλα Κ. και κ. Μαρία Π. Καθοριστικής σημασίας ήταν η συμβολή του καθηγητή μουσικής κ. Μερκούριου, που συνόδευσε τα παιδιά σε όλα τα μουσικά κομμάτια με την κιθάρα του. Επιπλέον, η καθηγήτρια των Εικαστικών με τη συμβολή των παιδιών σχεδίασε ένα υπέροχο έργο για το Πολυτεχνείο, που αποτέλεσε και το σκηνικό για το θεατρικό, που παρουσίασαν τα παιδιά.

Θερμά συχαρητήρια σε όλους/ες!

Εκπαιδευτική επίσκεψη της Γ΄τάξης στο Μουσείο Ύδρευσης Θεσσαλονίκης

Στις 10 Νοεμβρίου η τάξη μας επισκέφτηκε το Μουσείο Ύδρευσης στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Εκεί μας έδειξαν πολλές παλιές μηχανές αφού αυτό το μουσείο ήταν κάποτε αντλιοστάσιο. Περπατήσαμε ανάμεσα σε ατμολέβητες και πετρελαιοκίνητες μηχανές. Είδαμε ακόμα μεγάλα αντλητικά συγκροτήματα, τα οποία τροφοδοτούσαν με νερό όλη τη Θεσσαλονίκη μέχρι το 1978.

Η κυρία Κρυσταλλία μάς διηγήθηκε την ιστορία του νερού στα παλιά χρόνια και στη συνέχεια παίξαμε κατά ομάδες παντομίμα εμπνευσμένοι από αυτήν. Η ξεναγός μας ετοίμασε μικρές αποστολές. Αρχικά μπήκαμε σ’έναν τεράστιο υδροσωλήνα, όπου μάθαμε πώς ζεσταινόταν το νερό με κάρβουνο. Μετά είδαμε μία παμπάλαια πετρελαιομηχανή πλοίου, που ακόμα δούλευε.

Παρακολουθήσαμε ένα βιντεάκι και ζωγραφίσαμε πάνω σε μία στάμνα κάτι σχετικό με το νερό. Τέλος, παίξαμε στο Πάρκο του Νερού, όπου υπήρχαν ιστορικά αντλητικά συγκροτήματα και αγωγοί νερού. Όλα ήταν τέλεια! Μια θαυμάσια εμπειρία! Στο τέλος μάς έδωσαν και δώρο ένα παγουρίνο. Ήταν πολύ όμορφο το ταξίδι στην ιστορία του νερού! Ευχαριστούμε όσους συνέβαλαν στην επιτυχία της επίσκεψης και τους ανθρώπους του Μουσείου, που μάς φιλοξένησαν και μάς ξενάγησαν στους χώρους.

  1. ΥΔΡΕΥΣΗΣ 1
  2. ΥΔΡΕΥΣΗΣ 2
  3. ΥΔΡΕΥΣΗΣ 3
  4. ΥΔΡΕΥΣΗΣ 4
  5. ΥΔΡΕΥΣΗΣ 6
  6. ΥΔΡΕΥΣΗΣ 7
  7. ΥΔΡΕΥΣΗΣ 8
  8. ΥΔΡΕΥΣΗΣ 9
  9. ΥΔΡΕΥΣΗΣ 10
  10. ΥΔΡΕΥΣΗΣ 11
  11. ΥΔΡΕΥΣΗΣ 12
  12. ΥΔΡΕΥΣΗΣ 13
  13. ΥΔΡΕΥΣΗΣ

Ρωμαϊκός και βυζαντινός περίπατος στη Θεσσαλονίκη – Ε΄ τάξη

Ένα διαφορετικό μάθημα Ιστορίας έκαναν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ τάξης (Ε1, Ε2 και Ε3 τμήματα), την Τετάρτη 8 Νοεμβρίου. Με οδηγό μας, τον εξαίρετο ξεναγό, κ. Αθανάσιο Τσεκούρα , γυρίσαμε πίσω στο χρόνο, στη ρωμαϊκή και βυζαντινή Θεσσαλονίκη.

Ξεκινήσαμε από την εκκλησία του Αγίου Δημητρίου, του Πολιούχου της Θεσσαλονίκης και ενός από τα σπουδαιότερα βυζαντινά της μνημεία. Μάθαμε  ότι χτίστηκε κατά τη διάρκεια του 5ου αιώνα και η αρχιτεκτονική της είναι βασιλική χωρίς τρούλο. Δυστυχώς δε γλίτωσε από τη μεγάλη πυρκαγιά του 1917, όμως ξαναχτίστηκε και εγκαινιάστηκε το 1948. Κατεβήκαμε στην Κρύπτη, το χώρο μαρτυρίου του Αγίου Δημητρίου, εκεί όπου αρχικά οι πιστοί Θεσσαλονικείς τιμούσαν τον Άγιο. Εκεί έρρεε το αγίασμα που ελάμβαναν οι πιστοί από μια κρήνη, ένα πηγάδι που σώζεται μέχρι σήμερα.

Στη συνέχεια περπατήσαμε ως τη ρωμαϊκή αγορά, το Ρωμαϊκό Φόρουμ, έναν χώρο που εκτός από τα καταστήματα που ήταν γύρω από την κεντρική πλατεία, ήταν και χώρος συνάθροισης των πολιτών και χώρος ανταλλαγής ιδεών. Μάθαμε ότι εκεί υπήρχαν τα ρωμαϊκά ατμόλουτρα, ακόμη και Νομισματοκοπείο.  Ότι στο Ωδείο, που σώζεται μέχρι σήμερα, εκτός από παραστάσεις κατά το 2ο αι. μ.Χ – εποχή διωγμών των Χριστιανών – γίνονταν και θηριομαχίες .

Περπατώντας φτάσαμε στη Ροτόντα, το εμβληματικό κτίριο της πόλης μέχρι και σήμερα, χτισμένο στα τέλη του 3ου αι. από τον Γαλέριο, έναν από τους τέσσερις τετράρχες της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, που έκανε την πόλη της Θεσσαλονίκης σπουδαίο κέντρο και τη στόλισε με εξαιρετικά μνημεία. Στα χρόνια του ήταν ναός αφιερωμένος στο Δία, στα τέλη του 4ου αι. έγινε χριστιανικός ναός, αφιερωμένος στους Ασώματους Αρχαγγέλους. Αργότερα επί Οθωμανικής Αυτοκρατορίας έγινε τζαμί, με την προσθήκη του μιναρέ που σώζεται μέχρι σήμερα. Οι μαθητές/τριες μας εντυπωσιάστηκαν τόσο από τις διαστάσεις της, όσο και από την ιστορία της.

Ο περίπατός μας συνεχίστηκε ως την Αψίδα του Γαλέριου, τη γνωστή μας Καμάρα, χτισμένη μετά τη νίκη του εναντίον των Περσών. Θαυμάσαμε τα ανάγλυφα και περπατήσαμε στη Δημητρίου Γούναρη, στο ανάκτορο, την κατοικία του Γαλέριου, το πιο σημαντικό κτίριο της Ύστερης Αρχαιότητας, που σώζεται μέχρι σήμερα, όπως μας είπε ο ξεναγός μας. Είδαμε τον χώρο που ήταν η υπαίθρια κεντρική περίστυλη αυλή, τον πιο επίσημο χώρο, με μαρμάρινες πλάκες στο πάτωμα, σχήματος οχτάγωνου, πιθανόν η αίθουσα του θρόνου. Μάθαμε για την πομπική οδό, τον δρόμο με στοές και κιονοστοιχίες , που ένωνε  το ανάκτορο  με τη Ροτόντα.

Ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας, που για μια φορά ακόμη πήραν τα εύσημα από την υπεύθυνη της Ροτόντας και από τον ξεναγό μας για τη συμπεριφορά, το ενδιαφέρον και την προσοχή που έδειξαν σε όλη τη διάρκεια της ξενάγησης.

Πρόσκληση σε ένα θεματικό Σαββατοκύριακο

Επίσκεψη στην 110η Πτέρυγα Μάχης Λάρισας _ Δ’ τάξη

Την Τρίτη 7-11-2023 η Δ’ τάξη του σχολείου μας (Δ1 και Δ2 τμήματα), ενόψει του εορτασμού του προστάτη της Πολεμικής Αεροπορίας Αρχαγγέλου Γαβριήλ, επισκεφθήκαμε την 110η Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα.
Με την άφιξή μας στο πολεμικό αεροδρόμιο, ετύχαμε απογείωση αεροπλάνων F16, τα οποία ξετρέλαναν τους μικρούς μαθητές.
Στη συνέχεια, είδαν έκθεση φωτογραφιών με διάφορους τύπους πολεμικών αεροσκαφών, αεροπορικές επιδείξεις καθώς και εκπαίδευση Ικάρων σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο.
Επισκεφθήκαμε τον τεράστιο χώρο του αεροδρομίου, διάφορους τύπους παροπλισμένων αεροσκαφών καθώς και διάφορα είδη αεροπλάνων (βομβαρδιστικά, αναγνωριστικά, αναχαιτιστικά). Είδαμε το μνημείο των πεσόντων Ικάρων και εντυπωσιαστήκαμε με το άγαλμα του Ίκαρου και τα φτερά του αεροπλάνου. Είδαμε πυροβόλα διαφόρων χιλιοστών, οχήματα μεταφοράς καυσίμων και οπλιτών. Αργότερα περιεργαστήκαμε από κοντά το πιλοτήριο ενός F16 και στη συνέχεια θαυμάσαμε τα σύγχρονα αεροπλάνα της Πολεμικής μας Αεροπορίας: Mirage, F16, F16 Viper, μη επανδρωμένα αεροσκάφη (drones) καθώς και το τελευταίο απόκτημά της, το Rafale.
Το μεσημέρι οι μαθητές και οι μαθήτριες, έχοντας στις αποσκευές τους ενθύμια της Πολεμικής Αεροπορίας και κάνοντας ένα βιωματικό μάθημα Γεωγραφίας-Ιστορίας μέσα στο λεωφορείο (δοθείσης ευκαιρίας από τα μέρη που πέρασαν), επέστρεψαν στη Βέροια κατενθουσιασμένοι. Ήταν μια μοναδική και ανεπανάληπτη εμπειρία!

  1. Αεροπορία 1
  2. Αεροπορία 2
  3. Αεροπορία 3
  4. Αεροπορία 4
  5. Αεροπορία 5
  6. Αεροπορία 6
  7. Αεροπορία 9


Επίσκεψη στο πάρκο κυκλοφοριακής αγωγής Αλεξάνδρειας _ Α΄ τάξη

Στο πλαίσιο του Προγράμματος Καλλιέργειας Δεξιοτήτων μέσω εργαστηρίων, στη θεματική ενότητα: «Ζω καλύτερα – Ευ ζην» οι μαθητές/ τριες των δύο τμημάτων της Α΄ τάξης του σχολείου μας, ασχολούνται με την Οδική Ασφάλεια και την Κυκλοφοριακή Αγωγή. Την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου 2023 επισκέφθηκαν το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής στην Αλεξάνδρεια, για να επιτευχθούν ευκολότερα οι εκπαιδευτικοί στόχοι του προγράμματος, μέσω της βιωματικής μάθησης και της ενεργής εμπλοκής των μαθητών/τριών.

Όταν έφτασαν στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής τούς υποδέχθηκαν δύο αστυνομικοί του Α.Τ. Αλεξάνδρειας. Αφού τους καλωσόρισαν, συστήθηκαν στα παιδιά και τους ξενάγησαν στους χώρους του Πάρκου. Συζητήσανε με τα παιδιά πώς πρέπει να συμπεριφέρονται στον δρόμο ως πεζοί, ως ποδηλάτες, ως επιβάτες σε αυτοκίνητα και τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Οι μικροί μαθητές/τριες ενημερώθηκαν για τους Κανόνες Οδικής Κυκλοφορίας και γνώρισαν τα πιο συνηθισμένα σήματα του Κ.Ο.Κ. και τι σημαίνει καθένα απ’ αυτά. Έμαθαν πως πρέπει να χρησιμοποιούν σωστά τις διαβάσεις και τους φωτεινούς σηματοδότες, πώς να προφυλάσσουν τον εαυτό τους, όταν κινούνται στον δρόμο με το ποδήλατό τους. Οι μαθητές/τριες αντιλήφθηκαν τη σημαντικότητα της τήρησης των κανόνων, διδάχθηκαν να αντιμετωπίζουν την οδήγηση και την κυκλοφορία με υπευθυνότητα.

Στη συνέχεια, ακολούθησαν οι δράσεις με πρακτική εξάσκηση. Οι μαθητές/τριες χωρίστηκαν σε δύο ομάδες με βάση το τμήμα τους. Η μία ομάδα υπό την καθοδήγηση του εκπαιδευτή έπαιξε ένα παιχνίδι ρόλων. Τα παιδιά πήραν ποδήλατα και φορώντας τα κράνη τους έκαναν τους ποδηλάτες οδηγώντας στα δρομάκια του Πάρκου και κάποια άλλα έκαναν τους πεζούς. Όταν φτάναμε στις διαβάσεις πεζών, οι ποδηλάτες αλλά οι πεζοί όφειλαν να κάνουν πράξη όσα είχαν μάθει. Έπειτα, αλλάξαν ρόλους. Όλα τα παιδιά συμμετείχαν σε όλους τους ρόλους με πολύ ενθουσιασμό και υπευθυνότητα. Η άλλη ομάδα έπαιξε δύο επιτραπέζια παιχνίδια με θέμα τα σήματα οδικής κυκλοφορίας. Το πρώτο παιχνίδι ήταν μια παραλλαγή του τροχού της τύχης. Τα παιδιά καλούνταν να πουν τι σημαίνει το σήμα που έφερνε ο τροχός και πώς πρέπει να συμπεριφερθεί όταν το συναντήσει στον δρόμο. Το δεύτερο παιχνίδι ήταν η μακέτα μιας πόλης με δρόμους, κτίρια, σήμανση, πεζούς. Έπρεπε να δώσουν τις σωστές οδηγίες στο BeeBot, την “έξυπνη μέλισσα”, που είναι ένα προγραμματιζόμενο ρομπότ δαπέδου, να κινηθεί σωστά . Τα παιδιά πολύ εύκολα κατάλαβαν τον τρόπο που μπορούσαν να την προγραμματίσουν, με τα πλήκτρα που βρίσκονται επάνω της, για να κινείται με ακρίβεια στο χώρο προχωρώντας μπροστά, πίσω, στρίβοντας αριστερά και δεξιά. Έπειτα, οι δύο ομάδες των παιδιών αντάλλαξαν εκπαιδευτή και πραγματοποίησαν μαζί του τις αντίστοιχες δραστηριότητες. Με αποτέλεσμα όλα τα παιδιά να έχουν ενεργό συμμετοχή σε όλες τις δράσεις του προγράμματος.

Τα παιδιά διασκέδασαν κι έμαθαν τα σήματα παίζοντας. Ολοκληρώνοντας το εκπαιδευτικό πρόγραμμα οι υπεύθυνοι έδωσαν στους μικρούς οδηγούς το δίπλωμα του καλού ποδηλάτη. Στο τέλος, ξεκουράστηκαν και ευχαριστήθηκαν το παιχνίδι στο γήπεδο και την παιδική χαρά του Πολυχώρου του αμφιθεάτρου της Αλεξάνδρειας.

Οφείλουμε θερμές ευχαριστίες στους αστυνομικούς του Α.Τ. Αλεξάνδρειας για το ιδιατέρως ενδιαφέρον εκπαιδευτικό πρόγραμμα που μάς βοήθησαν να συμμετάσχουμε. Ευχαριστούμε και την ΚΕΔΑ Αλεξάνδρειας για τη φιλοξενία στους χώρους.

  1. IMG 20231103 093730 Α
  2. IMG 20231103 121659 Α
  3. IMG 20231103 121719 Α
  4. IMG 20231103 174154 Α
  5. IMG 20231103 174330 Α
  6. IMG 20231103 174548 Α
  7. IMG 20231103 174656 Α
  8. IMG 20231103 174731 Α
  9. IMG 20231103 174824 (1) Α
  10. IMG 20231103 175919 Α
  11. IMG 7e1e88526365dd34015836a990b0f5a2 V Α
  12. IMG 9ae2a979c6ce328200bbdffdee2cb087 V Α
  13. IMG 9edb593d019580eb1024fcf2d33984e3 V Α
  14. IMG a43920b50c75c2d3b88b4cd8142e0549 V Α

Επίσκεψη της ΣΤ΄ τάξης στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας- Εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Κλιματική Αλλαγή”

Την Τρίτη 31/10/2023 τα δύο τμήματα της ΣΤ΄ τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη της Βέροιας και παρακολούθησαν το εκπ/κό πρόγραμμα «Κλιματική Αλλαγή». Πιο  συγκεκριμένα η δράση χωρίστηκε σε 4 μέρη:

  • Αφόρμηση- Προϊδεασμός- Καταιγισμός ιδεών-Brainstorming αναφορικά με τους παράγοντες που προκαλούν την καταστροφή του περιβάλλοντος  και κατά συνέπεια την κλιματική αλλαγή.
  • Ανάγνωση του παραμυθιού « Το σπίτι μας κινδυνεύει » (Συγγραφέας Jeanette Winter)
  • Συζήτηση και εξαγωγή συμπερασμάτων
  • Δημιουργία ομάδων και κατασκευή πλακάτ  με στόχο την κινητοποίηση των πολιτών του κόσμου για την προστασία του πλανήτη.

Επιπρόσθετα δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές-τριες να  περιηγηθούν στον χώρο της βιβλιοθήκης και να δανειστούν βιβλία.

Ευχαριστούμε πολύ τους υπεύθυνους του προγράμματος για τη δημιουργική δραστηριότητα και την όμορφη εμπειρία.

  1. B1
  2. B2
  3. B3
  4. B4
  5. B5
  6. B6
  7. B7
  8. B8
  9. B9
  10. B10
  11. B11
  12. B12
  13. B13
Links: