Archive for Απριλίου, 2013

Στις εκβολές του Αλιάκμονα

Τη Νέα Αγαθούπολη, στις εκβολές του Αλιάκμονα, επισκέφθηκαν οι μαθητές/τριες της Γ΄ τάξης στις 24/04/2013 με τις δασκάλες τους κ. Λώτη Παναγιώτα και κ. Σιδεροπούλου Αγνή. Αρχικά επισκέφθηκαν το θεματικό περίπτερο του Φορέα Διαχείρισης όπου ξεναγήηθηκαν στον κόσμο των εντόμων και των άλλων μικρών πλασμάτων με το πρόγραμμα «Μικρόκοσμος». Στη συνέχεια πήγαν στο Παρατηρητήριο Πουλιών της Νέας Αγαθούπολης, ένα από τα ομορφότερα παρατηρητήρια της Ελλάδας, από όπου από μία πανοραμική θέα είδαν τον υγρότοπο της Νέας Αγαθούπολης και τις εκβολές του Αλιάκμονα. Τον χειμώνα ο υγρότοπος είναι γεμάτος με όλα τα είδη παπιών που μπορεί κανείς να συναντήσει στην περιοχή ενώ καλαμόκιρκοι, στικταετοί, ακόμα και ο χρυσαετός και ο βασιλαετός βρίσκονται εκεί. Όμως το πιο εντυπωσιακό πουλί, που έχει κανείς τις περισσότερες πιθανότητες να δει εκεί, είναι ο θαλασσαετός. Στο παρατηρητήριο υπήρχαν στη διάθεση των παιδιών κιάλια, τηλεσκόπια, οδηγοί πουλιών, καθώς και μία μικρή ενημερωτική έκθεση. Δίπλα από το παρατηρητήριο ξεκινούσε ένα πολύ βατό μονοπάτι που μας έφερε πιο κοντά στον υγρότοπο. Η διαδρομή ήταν πολύ ευχάριστη. 

Η ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΠΛΗΚΤΡΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Β2

Τα παιδιά του Β2 του Σχολείου μας, με την καθοδήγηση της

δασκάλας της πληροφορικής Κελεσίδου Σόνιας, χρησιμοποιώντας

τα προγράμματα του word και της ζωγραφικής, δημιούργησαν ένα

μικρό βιβλίο σχετικό με τη χρήση των βασικών πλήκτρων του υπολογιστή.

Γράψαμε τα κειμενάκια μας, το εικονογραφήσαμε και σας το

παρουσιάζουμε

 

 

http://issuu.com/kelesonia/docs/______________________?mode=window&viewMode=doublePage

Στο Αρχαιολικό Μουσείο Βεργίνας

Την Παρασκευή 5/04/2013 οι μαθητές/τριες της Δ΄ τάξης με τη συνοδεία των εκπ/κών των δυο τμημάτων, κ. Σιδεροπούλου Ελένης και κ. Σπυροπούλου Ιωάννας καθώς και της κ. Ιωαννίδου Ελισάβετ, καθηγήτριας μουσικής, επισκέφθηκαν το Αρχαιολογικό Μουσείο Βεργίνας.

Στην αρχή επισκέφθηκαν το Μουσείο. Ήρθαν σε επαφή με τα ευρήματα των αρχαιολογικών ανασκαφών. Στη συνέχεια συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Βασιλικοί Παίδες». Η δράση αυτή είχε ως  σκοπό  να παρουσιάσει όψεις του αρχαίου βίου στην κοιτίδα του μακεδονικού βασιλείου και πρωτεύουσας του κράτους υπό το πρίσμα των θεσμών της εκπαίδευσης, της παιδικής ηλικίας, της εφηβείας και της ενηλικίωσης.
Το πρόγραμμα έλαβε χώρα στο Μουσείο των Βασιλικών Τάφων των Αιγών και σε διαμορφωμένο χώρο στο πρώην Δημαρχείο της Βεργίνας.
Οι δραστηριότητες στο χώρο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων είναι γνωστικού περιεχομένου (γνωριμία με τις ασχολίες «παίδων» και «εφήβων» στη βασιλική αυλή, την εκπαίδευσή τους, την αμφίεσή τους, το γυμνάσιο, τον οίκο, το ανάκτορο), και δημιουργικού χαρακτήρα (κατασκευή ενδυμάτων, καυσίας, ύφανση, κατασκευή ψηφιδωτών, θεατρικό δρώμενο).

Χορήγηση Πιστοποιητικών Υγείας για εγγραφές μαθητών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Υ3γ/ΓΦ13.1/Γ.Π/οικ.28090/21-03-2013 εγκύκλιο του τμήματος Σχολικής Υγείας, της Δ/νσης Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, του Υπουργείου Υγείας, την οποία απέστειλε προς όλες τις Υγειονομικές Περιφέρειες της χώρας, τα Νοσηλευτικά Ιδρύματα του ΕΣΥ – Πανεπιστημιακά, τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. και όλους τους Ιατρικούς Συλλόγους της χώρας, το Υπουργείο Υγείας ορίζει, για το χρονικό διάστημα Απρίλιος έως Οκτώβριος 2013, τη συγκρότηση κλιμακίων ιατρών προς διευκόλυνση των διαδικασιών χορήγησης Πιστοποιητικών Υγείας, ώστε να εξυπηρετηθούν οι εγγραφές των μαθητών στις δομές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και να συμπληρωθεί το Ατομικό Δελτίο Υγείας του Μαθητή (Α.Δ.Υ.). Στην εγκύκλιο περιγράφονται οι διαδικασίες, προκειμένου να διευκολυνθούν οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών, στην έκδοση των απαραίτητων, για την εγγραφή στο Νηπιαγωγείο και το Δημοτικό Σχολείο, πιστοποιητικών υγείας.

 Η υπ΄ αριθ. 58410/Γ4/14.6.05 (ΦΕΚ 859/τευχ. Β/23.6.05) Κοινή Υπουργική Απόφαση αναφέρεται στο Ατομικό Δελτίο Υγείας (Α.Δ.Υ.) του μαθητή/τριας το οποίο συμπληρώνεται κατά την εγγραφή του παιδιού στο Νηπιαγωγείο, στις Α΄, Γ΄ και Ε΄ τάξεις του Δημοτικού σχολείου, στην Α΄ τάξη του Γυμνασίου, στην Α΄ τάξη του Ενιαίου & του Τεχνικού και Επαγγελματικού Λυκείου.

 Σύμφωνα με το Π.Δ. 201 και το Νόμο 3687, για την εγγραφή των μαθητών/τριών στην Α΄Δημοτικού Σχολείου απαιτούνται:

Πιστοποιητικό οφθαλμολογικής, καρδιολογικής και οδοντολογικής εξέτασης.

 Οι παραπάνω βεβαιώσεις Υγείας, των προς εγγραφή μαθητών/τριών, συμπληρώνονται από ιατρούς ειδικότητας Καρδιολογίας, Οφθαλμολογίας και Οδοντιατρικής

Ενημερωτικά σας γνωρίζουμε ότι, το Υπουργείο Υγείας & Κοιν/κής Αλληλεγγύης – Κεντρικό Συμβούλιο Υγείας και η Ελληνική Καρδιολογική Εταιρεία μας έχουν κάνει γνωστό ότι:

«Τα παιδιά σχολικής ηλικίας μπορούν να εξεταστούν από Καρδιολόγο Ενηλίκων και μόνο σε περίπτωση που διαπιστωθεί κάποιο πρόβλημα να συνιστάται η περαιτέρω εξέταση από Παιδοκαρδιολόγο»

 Περισσότερες πληροφορίες μπορούν να πάρουν οι γονείς/κηδεμόνες από τα παρακάτω έγγραφα

 Εγκύκλιος Πιστοποιητικά Υγείας.pdf268.32 KB

ΕΓΓΡΑΦΟ ΕΟΠΥΥ.pdf182.68 KB 

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ.pdf137.31 KB

ΑΤΟΜΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ.pdf

Αντιφυματικός Εμβολιασμός για τα παιδιά της Β΄τάξης

Ύστερα από σχετικές εγκυκλίους του Υπουργείου Υγείας και Πρόνοιας με θέμα «Αντιφυματικός Εμβολιασμός», το Παιδιατρικό Εξωτερικό Ιατρείο του Γενικού Νοσοκομείου Βέροιας προγραμμάτισε και θα κάνει Αντιφυματικό Εμβόλιο ΒCG στους/τις μαθητές/τριες της Β΄τάξης των 4ου, 5ου, 6ου, 7ου, 8ου, 9ου, 10ου, 11ου, 12ου, 13ου, 14ου Δημοτικών Σχολείων Βέροιας καθώς και του Ειδικού Δ.Σ. Βέροιας.

Στο σχολείο μας ο αντιφυματικός εμβολιασμός θα γίνει την Τρίτη 14/05/2013 (mantoux) και την Παρασεκυή 17/05/2013 (εμβόλιο).

Για περισσότερες λεπτομέρειες διαβάστε παρακάτω τα σχετικά έγγραφα:

Πρόγραμμα Αντιφυματικού Εμβολιασμού (BCG)

Έντυπο οδηγιών μετά από BCG

Δεύτερη Άσκηση Ετοιμότητας

Η δεύτερη άσκηση ετοιμότητας σε περίπτωση σεισμού για το σχ. έτος 2012-13 πραγματοποιήθηκε στο Σχολείο μας προκειμένου να διαπιστωθεί ο βαθμός ετοιμότητας του προσωπικού και των μαθητών/τριών αλλά και να ελεγχθεί το σχέδιο ετοιμότητας για τη γρήγορη και ασφαλή εκκένωση του σχολείου. Όπως διαπιστώθηκε οι χρόνοι εξόδου των τάξεων ήταν αρκετά ικανοποιητικοί και τηρήθηκαν τα προβλεπόμενα από το σχέδιο ετοιμότητας.

Αρχικά, δόθηκαν οι απαραίτητες οδηγίες από τη Δ/ντρια (στην πρωινή προσευχή) και στη συνέχεια έγινε υπενθύμιση του σχεδίου και των οδηγιών από τους εκπ/κούς στα αντίστοιχα τμήματα. Ο χρόνος πραγματοποίησης της άσκησης δεν προειδοποιήθηκε και οι μαθητές/τριες έπρεπε να είναι σε ετοιμότητα. Σε γενικές γραμμές ενήργησαν με βάση τα σχέδια και τις οδηγίες των δασκάλων τους, κι αφού αρχικά μπήκαν κάτω από τα θρανία τους, στη συνέχεια άρχισαν ν΄ εκκενώνουν τις αίθουσες με την προκαθορισμένη σειρά και να συγκεντρώνονται στην αυλή του σχολείου, όπου εκεί τους δόθηκαν νεότερες οδηγίες.

Η άσκηση θα επαναληφθεί μέσα σε εύλογο χρονικό διάστημα.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Η Πρωταπριλιά – Le poisson d” avril

 

 

Γιατί την 1η Απριλίου λέμε ψέματα;

 

Λέγεται ότι μέχρι το 1564, η χρονιά άρχιζε στη Γαλλία την 1η Απριλίου. Εκείνο το έτος όμως, ο βασιλιάς Κάρολος  o 9ος αποφάσισε ν’ αλλάξει το ημερολόγιο και ν’ αρχίζει η χρονιά την 1η Ιανουαρίου.

Πολλοί όμως άνθρωποι είτε δεν ήθελαν  το νέο ημερολόγιο είτε δε το γνώριζαν .

Κάποιοι άλλοι τους προσέφεραν δώρα και γελούσαν με τη φάρσα.

Από εκείνη την  ημέρα, κάθε χρονιά την 1η Απριλίου μικροί και μεγάλοι συνήθιζαν να κάνουν αστεία και φάρσες.

 

 

Γιατί όμως οι Γάλλοι λένε «ψάρι του Απρίλη» ;

 

Ίσως γιατί ξεκινά η περίοδος αναπαραγωγής των ψαριών και κάποιοι είχαν την ιδέα να κάνουν φάρσες στους ψαράδες προσφέροντάς τους ψεύτικα ψάρια και φωνάζοντας «Πρωταπριλιά !».

Ή γιατί το ψάρι ήταν σύμβολο της Σαρακοστής που έχει αρχίσει .

Σήμερα πάντως συνηθίζουν να κρεμούν στις πλάτες των άλλων μικρά χάρτινα ψάρια και να φωνάζουν «Πρωταπριλιά !»

  

 

 

Λύσεις του 7ου Πανελλήνιου διαγωνισμού «Παιχνίδι και μαθηματικά»

Λύσεις των θεμάτων της  Ε΄ τάξης

Λύσεις των θεμάτων της Στ΄ τάξης

Links: