Search
Archives

You are currently browsing the 12ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας blog archives for Μάρτιος, 2013.

Archive for Μάρτιος, 2013

Αγωγή Στοματικής Υγείας – Γερά Δόντια

Το σχολείο μας συμμετείχε στο πρόγραμμα “Αγωγής Στοματικής Υγείας” με τίτλο “Γερά Δόντια” που υλοποιείται με τη συνεργασία του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης και του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

Το πρόγραμμα στηρίζεται στην ενεργητική μάθηση και έχει σκοπό την αλλαγή στάσης και συμπεριφοράς των μαθητών/-τριών ενισχύοντας την υπευθυνότητα, την επικοινωνία, την αυτοπεποίθηση, την αυτοεκτίμηση, την προσωπικότητα και την ικανότητα του μαθητή για την υιοθέτηση υγιεινών τρόπων ζωής. Έτσι, επιδιώκεται η θετική τροποποίηση της συμπεριφοράς των μαθητών με στόχο την προστασία και την προαγωγή της στοματικής τους υγείας. Το πρόγραμμα αφορά τους/τις μαθητές/ες της Β? τάξης Δημοτικού.

Για το λόγο αυτό επισκέφθηκαν το σχολείο μας, την Τετάρτη 27/03/2013, δυο οδοντίατροι  για την ενημέρωση των μαθητών και την επίλυση τυχόν αποριών τους, τον έλεγχο της στοματικής τους υγείας και την ενημέρωση των γονέων τους καθώς και τη φθορίωση των δοντιών τους.

“Στα Χελιδονίσματα”

Την Πέμπτη 21 Μαρτίου τα παιδιά της Β΄τάξης του Σχολείου μας με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών των αντίστοιχων τμημάτων, κ. Καπετανάκη Ευμορφίας και κ. Βασιλειάδου Αλεξίας, καλωσόρισαν την άνοιξη τραγουδώντας τα παραδοσιακά κάλαντα.    

Πρωί πρωί, μετά την προσευχή, τα παιδιά στολισμένα με ανθισμένα λουλούδια και κρατώντας στα χέρια τους αυτοσχέδιες χειροτεχνίες χελιδονιών τραγούδησαν τα κάλαντα στα παιδιά και τους/τις δασκάλους/λες του σχολείου μας. Στη συνέχεια ξεχύθηκαν στη γειτονιά και γέμισαν τον αέρα με το τραγούδι της άνοιξης καλωσορίζοντας την άνοιξη με τις χαρούμενες φωνές τους. Eίπαν τα κάλαντα της άνοιξης σε καταστήματα της γειτονιάς, σε σπίτια των μαθητών/τριών της τάξης και στην εκκλησία της ενορίας μας. Όλοι υποδέχονταν τα παιδιά με αγάπη και κεράσματα.

Συγχαρητήρια για την όμορφη αυτή πρωτοβουλία δέχθηκαν από τους κατοίκους και τους καταστηματάρχες της περιοχής.

Η Γιορτή της Γαλλοφωνίας

Κάθε χρόνο το τελευταίο δεκαήμερο του Μαρτίου σε όλες τις χώρες που είναι μέλη της Γαλλοφωνίας, γίνονται διάφορες εκδηλώσεις για τη γιορτή της Γαλλοφωνίας.

Οι μαθητές του τμήματος των Γαλλικών της Ε’ Τάξης  είδαν μια γαλλική ταινία την “Πεταλούδα”

 “Le Papillon”

Πρόκειται για μια πολύ τρυφερή ταινία με κεντρική ηρωϊδα την Elsa, ένα κοριτσάκι 8 χρονών.

Στη συνέχεια εμπνεύστηκαν και δημιούργησαν μια αφίσα !!!

Η Κυρά Σαρακοστή….

 Η κυρά Σαρακοστή σύμφωνα με το ελληνικό έθιμο ήταν  ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο που μετρούσε τις εβδομάδες της Μεγάλης Σαρακοστής. Στις περισσότερες περιοχές ήταν μια χάρτινη ζωγραφιά  που απεικόνιζε  μια  γυναίκα ξερακιανή, αυστηρή, με σταυρωμένα χέρια (λόγω προσευχής), χωρίς στόμα (γιατί δεν πρέπει να τρώει αφού νηστεύει), με επτά πόδια (όσες είναι και οι εβδομάδες ως το Πάσχα). Κάθε Σάββατο που περνούσε, μετά την Καθαρά Δευτέρα, της έκοβαν και από ένα πόδι και με τα υπόλοιπα? προχωρούσε ο χρόνος προς το Πάσχα.

Το Μεγάλο Σάββατο έκοβαν και το τελευταίο της πόδι και το έβαζαν μέσα σε ξερό σύκο από αυτά που είχαν αποξηράνει το καλοκαίρι ή στο ψωμί που έψηναν για το βράδυ της Ανάστασης. Όποιος το έβρισκε στη φέτα του ψωμιού που τού αναλογούσε ή στο σύκο που έπιανε στην τύχη από το καλάθι, θα του έφερνε τύχη.

Σ? άλλα μέρη της Ελλάδας  η κυρά  Σαρακοστή δεν ήταν φτιαγμένη από χαρτί αλλά από ζυμάρι.Το ζυμάρι φτιαχνόταν με αλεύρι , αλάτι και νερό.

Ποίημα για  την  Κυρά  Σαρακοστή

1. Την κυρά Σαρακοστή

που ΄ναι έθιμο παλιό

οι γιαγιάδες μας την φτιάχναν

με αλεύρι και νερό.

2. Για στολίδι της φορούσαν

στο κεφάλι ένα σταυρό

μα το στόμα της ξεχνούσαν

γιατί νήστευε καιρό.

3. Και τις μέρες τις μετρούσαν

με τα πόδια της τα επτά

κόβαν ένα τη βδομάδα

μέχρι να ΄ρθει η Πασχαλιά!!!

                                                                                                                                                           ΚΑΛΗ     ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ   !!!

ΑΠΟΚΡΙΑΤΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗ Β΄ ΤΑΞΗ

  Τα παιδιά της Β΄ τάξης του Σχολείου μας στο μάθημα της Πληροφορικής, ζωγράφισαν τους δικούς τους κλόουν, με τη βοήθεια του προγράμματος της ζωγραφικής και των έτοιμων σχημάτων που αυτό το πρόγραμμα διαθέτει.

Έμαθαν να χρησιμοποιούν τον κύκλο, το ορθογώνιο, τα τρίγωνα την καμπύλη γραμμή και συνδυάζοντάς τα να φτιάχνουν τους κλόουν που ακολουθούν:

  

Έλεγχοι Προόδου Β΄ Τριμήνου

       Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι:

  • Την Τρίτη 19 Μαρτίου 2013 και ώρα 14.00′  θα δοθούν οι έλεγχοι προόδου β΄τριμήνου (Γ΄, Δ΄, Ε΄ και Στ΄τάξεις)  από τους/τις δασκάλους/ες όλων των τμημάτων στους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών και θα γίνει ενημέρωση αναφορικά με την πρόοδο των παιδιών.
  • Σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, στις τάξεις Α΄ και Β΄ δε χορηγείται έλεγχος προόδου, αλλά γίνεται  προφορική ενημέρωση των γονέων, με βάση τα στοιχεία της περιγραφικής αξιολόγησης και τις ιδιαίτερες παρατηρήσεις που αφορούν την επίδοση του μαθητή/τριας.
  • Την ίδια στιγμή στο χώρο του σχολείου θα βρίσκονται και οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων από τους/τις οποίους/ες μπορείτε να ενημερώνεστε σχετικά με την πρόοδο των παιδιών.

                                                                                                                                   Η  ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

                                                                                                                                               ΘΕΟΔΩΡΑ ΓΟΥΤΣΗ

ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ!

Στο πλαίσιο Προγράμματος Κυκλοφοριακής Αγωγής, που υλοποιεί το Γ1 τμήμα φέτος με τη δασκάλα τους κ. Λώτη Παναγιώτα και την κ. Μιχαηλίδου Ελένη, επισκέφτηκε το σχολείο μας ο αρχιφύλακας κ. Χονδραντώνης Γεώργιος, αποδεχόμενος την πρόσκλησή μας και εκπροσωπώντας την Ελληνική Αστυνομία και συγκεκριμένα το τμήμα  Τροχαίας. Ο κ. Χονδραντώνης μίλησε στα παιδιά για τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ), τα σήματα, τις διαβάσεις, τα φανάρια, τους τροχονόμους, τη συμπεριφορά πεζών και οδηγών και για διάφορα θέματα ασφάλειας.

Ευχαριστούμε θερμά το Τμήμα Τροχαίας της Ελληνικής Αστυνομίας που ανταποκρίθηκε άμεσα στην πρόσκλησή μας και ιδιαίτερα τον κ. Χονδραντώνη Γεώργιο για την τόσο ενδιαφέρουσα ενημέρωση.

 

Στις Μπούλες και τους Γενίτσαρους…στη Νάουσα…

Στο πλαίσιο του καινοτόμου προγράμματος “Από το χθες στο σήμερα” που υλοποιούν τα παιδιά του Γ1 τμήματος, τα παιδιά της Γ΄ τάξης με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών, κ. Λώτη Παναγιώτας, κ. Σιδεροπούλου Αγνής και κ. Μιχαηλίδου Έλενας, επισκέφθηκαν τη Νάουσα, στις 11/03/2013.

Μιλώντας για τις παραδόσεις της περιοχής μας και αναφερόμενοι στο βασικότερο έθιμο της Νάουσας, «τους Γενίτσαρους και τις Μπούλες», αποφασίσαμε να επισκεφθούμε την πόλη της Νάουσας για να το γνωρίσουμε από κοντά. Πρόκειται για ένα έθιμο με βαθιές ρίζες, που στο πέρασμα της μακραίωνης ιστορίας του ενσωμάτωσε στοιχεία της τοπικής παράδοσης και των ηρωικών αγώνων και  φθάνει αναλλοίωτο μέχρι τις μέρες μας.

Οι πρωταγωνιστές του εθίμου είναι ο Γιανίτσαρος και η Μπούλα?
Η στολή που φοράει ο γιανίτσαρος είναι πολεμική και αποτελείται από τη φουστανέλα με τα 400 φύλλα, την κοντέλα (φαρδυμάνικο πουκάμισο κεντημένο), το πισλί, τις μπέτσφες και τις βουδέτες στα πόδια, το μαφέσι και το ζωνάρι στη μέση, το γιλέκο με τα ασημικά, το σιλίαχι, τα τσαρούχια, την πάλα (το σπαθί του χορευτή) και φυσικά τον πρόσωπο με το ταράμπουλο περίτεχνα ραμμένο πάνω του.
Η Μπούλα είναι άντρας ντυμένος με φαρδιά φουστάνια και ορισμένα άλλα ρούχα από την τοπική φορεσιά. Το κεφάλι είναι στολισμένο με λουλούδια και φοράει επίσης πρόσωπο αλλά χωρίς μουστάκι. Υπάρχουν 2 εκδοχές για την προέλευση του προσώπου και του εθίμου γενικότερα. Η πρώτη ανιχνεύει τις ρίζες του εθίμου στην αρχαιότητα,τότε που την άνοιξη γίνονταν γιορτές προς τιμή του θεού Διόνυσου, που ήταν ο θεός του κρασιού και της αναγέννησης της φύσης. Η δεύτερη εκδοχή τοποθετεί το έθιμο στον καιρό της Τουρκοκρατίας και συγκεκριμένα στο 1705 όπου τα γενναία αυτά παλικάρια αντιστάθηκαν στην προσπάθεια των Τούρκων να κάνουν παιδομάζωμα για να φτιάξουν γενιτσάρους.

Οι Ναουσαίοι μας εντυπωσίασαν με τη φιλοξενία τους. Μας ξενάγησαν στο σπίτι του Γενίτσαρου, έπειτα πήγαμε στην αυλή του 4ου Δημοτικού Σχολείου και στη συνέχεια στην πλατεία της πόλης, όπου παραβρεθήκαμε στο γλέντι με μουσική, χορό και παραδοσιακούς μεζέδες.

Ευχαριστούμε τον κ. Γιώργο Πίπιλα, γυμναστή/χοροδιδάσκαλο του Συλλόγου της Νάουσας για την ξενάγηση και τους εκπαιδευτικούς του 4ου Δ.Σ. Νάουσας καθώς και το Σύλλογο Γονέων του σχολείου για την ιδιαίτερα ζεστή φιλοξενία.  

Στο Εθνογραφικό Μουσείο Μελίκης

Στο πλαίσιο του καινοτόμου προγράμματος “Από το χθες στο σήμερα” που υλοποιούν τα παιδιά του Γ1 τμήματος, τα παιδιά της Γ΄ τάξης με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών, κ. Λώτη Παναγιώτας, κ. Σιδεροπούλου Αγνής, κ. Μιχαηλίδου Έλενας και κ. Τσιούχα Δημητρίου, επισκέφθηκαν το  Μουσείο Μελίκη στην Μελίκη Ημαθίας.

Οι μαθητές/τριες ξεναγήθηκαν στους χώρους του μουσείου από τον ίδιο τον κ. Γ. Μελίκη, δημοσιογράφο – λαογράφο, ο οποίος μίλησε στα παιδιά για το διάλογο του χτες και του σήμερα που παρουσιάζεται μέσα από τη συλλογή ψηφιοποιημένου οπτικοακουστικού υλικού στο λαογραφικό μουσείο της Μελίκης Ημαθίας. Εκεί είχαν την ευκαιρία να δουν μια μοναδική έκθεση με 80 αυθεντικές παραδοσιακές μάσκες από λαϊκά δρώμενα όλης της Ελλάδας, παραδοσιακές στολές, κοσμήματα, εικόνες, τάματα/αφιερώματα, φωτογραφικό υλικό από τα έθιμα και τις λαογραφικές παραδοσιακές δράσεις της Μελίκης και της ευρύτερης περιοχής.  Όλα αυτά αποτέλεσαν υλικό για συζήτηση ανάμεσα στους μαθητές/τριες, τους/τις συνοδούς εκπ/κούς και το Γιώργη Μελίκη.

 Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Γιώργη Μελίκη για την ξενάγηση στους χώρους του Μουσείου.

Πειράματα Χημείας στο 1ο ΓΕΛ Βέροιας

Το 1ο Γενικό Λύκειο Βέροιας στο Πανόραμα επισκέφθηκαν οι μαθητές/τριες των Ε1, Ε2 και Ε3 τμημάτων του σχολείου μας τη Δευτέρα 4 Μαρτίου, με τη συνοδεία των δασκάλων τους, κ. Λαμπριανίδου Συμέλας, κ. Μηρτσέκη Βασιλικής και κ. Μητροπούλου Ολυμπίας, με σκοπό την παρακολούθηση αλλά και την πραγματοποίηση πειραμάτων νόμων και φαινομένων χημείας στο εργαστήριο του Λυκείου.

Ο στόχος της δράσης αυτής ήταν να βιώσουν τα παιδιά την ομορφιά και τη φαντασία της επιστημονικής σκέψης και να αποκαλύψουν τη μεγάλη προσφορά της χημείας στην καθημερινή ζωή του ανθρώπου. Τα παιδιά παρακολούθησαν πειράματα που έκαμαν τα παιδιά του Λυκείου για τα διαλύματα και τα μίγματα και στη συνέχεια πραγματοποίησαν και τα ίδια ανάλογα πειράματα. Επέστρεψαν στο σχολείο με πολλές νέες εμπειρίες και πολύ ενθουσιασμό.

Ευχαριστούμε θερμά τη Διευθύντρια του Λυκείου, την καθηγήτρια κ. Μαρλάνη και τους μαθητές/τριες του 1ου ΓΕ.Λ. Βέροιας για την ευκαιρία που μας πρόσφεραν και για τη φιλοξενία στο χώρο του Σχολείου τους.

Links: