Archive for Φεβρουαρίου, 2016

Εσείς φορέσατε «Μάρτη»;

Στην πατρίδα μας συνηθίζεται τα παιδιά την 1η του Μάρτη να φορούν στον καρπό του χεριού τους ένα βραχιολάκι, φτιαγμένο από στριμμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή, τον «Μάρτη» ή «Μαρτιά». Συνηθίζεται να φοριέται μέχρι τέλος του μήνα. Ύστερα αφού τον βγάλουν, τον κρεμούν στις τριανταφυλλιές, ώστε να γίνουν τα μάγουλά τους κόκκινα σαν τριαντάφυλλα. Σύμφωνα με τη λαϊκή παράδοση, ο «Μάρτης» προστατεύει τα πρόσωπα των παιδιών από τον πρώτο ήλιο της Άνοιξης για να μην καούν. Φτιάχνεται την τελευταία ημέρα του Φεβρουαρίου και τον φορούν είτε σα δαχτυλίδι στα δάχτυλα είτε στον καρπό του χεριού σα βραχιόλι, την πρώτη μέρα του Μάρτη, πριν βγουν από το σπίτι.

«Μάρτη», όμως, δε φορούσαν μόνο οι άνθρωποι. Σε κάποιες περιοχές της χώρας μας κρεμούσαν την κλωστή όλη τη νύχτα στα κλαδιά μιας τριανταφυλλιάς για να χαρίσουν ανθοφορία, ενώ σε άλλες περιοχές το φορούσαν μέχρι να φανούν τα πρώτα χελιδόνια, οπότε και το άφηναν πάνω σε τριανταφυλλιές, ώστε να τον πάρουν τα πουλιά για να χτίσουν τη φωλιά τους. Αλλού πάλι το φορούν ως την Ανάσταση, οπότε και το δένουν στις λαμπάδες της Λαμπρής για να καεί μαζί του.

Πώς γίνεται;

Η κατασκευή του «Μάρτη» είναι πολύ απλή. Χρειάζονται μόνο δύο κλωστές κεντήματος, μία κόκκινη και μία άσπρη. Κάνεις από έναν κόμπο στη μία άκρη της καθεμιάς, τη στερεώνεις κάπου με μια καρφίτσα και βάζοντάς την ανάμεσα στις παλάμες σου τη στρίβεις όσο γίνεται περισσότερο. Όταν στριφτεί καλά, κάνεις κόμπο και στην άλλη άκρη της. Επαναλαμβάνεις με τη δεύτερη κλωστή. Όταν είναι έτοιμες oι στριμμένες, τις πιάνεις μαζί -κόκκινη και άσπρη- και τις τεντώνεις. Σε μια στιγμή, τις αφήνεις απ’ τη μια άκρη και μπλέκονται από μόνες τους.

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ

Την Τρίτη 2/2/2016 και στο πλαίσιο του προγράμματος ΕΥΖΗΝ επισκέφθηκε το σχολείο μας ο διατροφολόγος κ. Ανθούλας, ο οποίος ενημέρωσε τα παιδιά των Στ1 και Στ2 τμημάτων για θέματα υγιεινής διατροφής και για το μοντέλο της μεσογειακής διατροφής.

Το πρόγραμμα ΕΥΖΗΝ, που υλοποιείται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας & Θρησκευμάτων, παρεμβαίνει μέσω συγκεκριμένων δράσεων, στην καθημερινότητα τόσο του σχολείου και της ελληνικής οικογένειας, όσο και του συνόλου της κοινωνίας γενικότερα, παρέχοντας, μεταξύ των άλλων, διαρκή συμβουλευτική ενημέρωση σε θέματα διατροφής και σωματικής δραστηριότητας, με απώτερο στόχο τη διασφάλιση της υγιούς ανάπτυξης των παιδιών και των εφήβων και την προώθηση ενός ισορροπημένου τρόπου ζωής.   

Στο πλαίσιο αυτό, τα παιδιά ενημερώθηκαν για τη διατροφή, τη σωματική δραστηριότητα και την ανάπτυξη των παιδιών και των εφήβων, καθώς και σε ευρύτερα θέματα που αφορούν τη διατροφή του ανθρώπου. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός για το πρόγραμμα αυτό η κ. Μιχαηλίδου Ελένη (ΠΕ11).

Μπορώ να αγοράσω μια ώρα του χρόνου σου;

Ένας πατέρας γυρίζει σπίτι από την εργασία του αργά, κουρασμένος και εκνευρισμένος, για να βρει τον πέντε ετών γιο του να τον περιμένει στην πόρτα.
-Μπαμπά, μπορώ να ρωτήσω κάτι;
-Ναι, βεβαίως, τι είναι;
-Μπαμπά, πόσα παίρνεις σε μια ώρα;
-Αυτό δεν είναι δίκη σου δουλειά, απάντησε θυμωμένος ο πατέρας.
-Θέλω ακριβώς να ξέρω. Παρακαλώ, πες μου πόσα παίρνεις σε μια ώρα;
-Εάν πρέπει να ξέρεις, παίρνω 40 ευρώ την ώρα.
-Ωχ! Μπαμπά, σε παρακαλώ, μπορείς να μου δανείσεις 20 ευρώ;
-Εάν ο μόνος λόγος που ρώτησες είναι να δανεισθείς κάποια χρήματα, για να αγοράσεις ένα ανόητο παιχνίδι ή κάποιες άλλες αηδίες, τότε να πας κατ΄ευθείαν στο δωμάτιο σου και στο κρεβάτι σου. Δεν εργάζομαι σκληρά καθημερινά για τέτοιες παιδαριώδεις επιπολαιότητες.
Το μικρό παιδί πήγε ήσυχα στο δωμάτιο του και έκλεισε την πόρτα. Ο μπαμπάς κάθισε σκεπτόμενος την ερώτηση του παιδιού και νευρίαζε όλο και περισσότερο. «Πώς τόλμησε να υποβάλει τέτοια ερώτηση, για να πάρει μόνο κάποια χρήματα;».
Μετά από μια περίπου ώρα ο μπαμπάς είχε ηρεμήσει και σκέφθηκε: «Ίσως είναι κάτι που πρέπει πραγματικά ν΄αγοράσει ο μικρός με τα 20 ευρώ. Και δεν ζητάει χρήματα πολύ συχνά». Πήγε στην πόρτα του δωματίου του παιδιού και την άνοιξε.
-Κοιμάσαι, γιε μου; Ρώτησε.
-Δεν κοιμάμαι, απάντησε το αγόρι.
-Σκεφτόμουν ότι ίσως ήμουν πολύ σκληρός μαζί σου νωρίτερα. Ήταν μια μεγάλη μέρα και έβγαλα την κούραση μου σε σένα. Εδώ είναι τα 20 ευρώ που μου ζήτησες». Το παιδί έτρεξε κατ΄ευθείαν επάνω του χαμογελώντας.
-Σ΄ευχαριστώ, μπαμπά, φώναξε. Κατόπιν πάει στο μαξιλάρι του και βγάζει από κάτω κάποια τσαλακωμένα χρήματα. Ο πατέρας, μόλις βλέπει ότι το παιδί έχει ήδη κάποια χρήματα, αρχίζει να νευριάζει, ενώ εκείνο αρχίζει να μετράει σιγά τα χρήματα του και κοιτάζει τον μπαμπά του, που το ρωτά:
-Γιατί θέλεις περισσότερα χρήματα, εφ΄όσον έχεις ήδη μερικά;
-Μπαμπά, έχω 40 ευρώ τώρα. Μπορώ να αγοράσω μια ώρα του χρόνου σου; Σε παρακαλώ, έλα αύριο νωρίς στο σπίτι. Θα ήθελα πολύ να φάμε μαζί.
Ο πατέρας ένοιωσε συντετριμμένος. Αγκάλιασε το μικρό γιο του και τον ικέτευσε να τον συγχωρήσει.
(Από το Περιοδικό «Ο Κόσμος της Ελληνίδος», αρ. 560, Ιούνιος 2009, σελ. 183)

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΥΛΛΟΓΟ ΓΟΝΕΩΝ & ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ

Βέροια, 11-02-2016

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του 12ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας, θα ήθελε να ευχαριστήσει όλα τα μέλη του που μέχρι σήμερα έχουν καταβάλει τη συνδρομή τους στο ταμείο του Συλλόγου. Η συνδρομή αυτή (10€) είναι ο μοναδικός οικονομικός μας πόρος και με τα χρήματα που μαζεύτηκαν μπορέσαμε μέχρι στιγμής:

  • να καλύψουμε οικονομικά την διοργάνωση της χριστουγεννιάτικης γιορτής στον κιν/φο «ΣΤΑΡ» δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στο σύνολο των μαθητών, αλλά και στους γονείς, να την παρακολουθήσουν με άνεση,
  • να προσφέρουμε ένα χριστουγεννιάτικο δωράκι σε όλους τους μαθητές και τους δασκάλους,
  • να εμπλουτίσουμε τη σχολική βιβλιοθήκη με νέα βιβλία και
  • να δώσουμε ένα βιβλίο δώρο σε κάθε μαθητή που κέρδισε το «φλουρί» στην κοπή της βασιλόπιτας στην τάξη του.

Παρακαλούμε λοιπόν, όσοι μέχρι σήμερα δεν έχετε καταβάλει τη συνδρομή σας και επιθυμείτε να το κάνετε, να επικοινωνήσετε με τα μέλη του Δ.Σ. ή με τη Δ/νση του σχολείου για πληροφορίες.

Επίσης, θέλουμε να ευχαριστήσουμε όλες τις μαμάδες που ανταποκρίθηκαν με προθυμία στο κάλεσμα του Δ.Σ. και έφτιαξαν υπέροχες βασιλόπιτες για όλα τα τμήματα του σχολείου!

Τέλος το Δ.Σ. έχει την χαρά να σας προσκαλέσει στον αποκριάτικο χορό του, που θα πραγματοποιηθεί στο οικογενειακό κέντρο «ΑΚΡΟΠΟΛΗ», την Κυριακή 06-03-2016 και ώρα 11:00.

Τιμή πρόσκλησης: 5€ και περιλαμβάνει ατομικό πιάτο εδεσμάτων και ρόφημα. Επίσης, κάθε πρόσκληση θα συμμετέχει σε κλήρωση δώρων ΧΩΡΙΣ να γίνει ξεχωριστή λαχειοφόρος αγορά!!!

Προσκλήσεις προπωλούνται από τα μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου. Επίσης θα πωλούνται και την ημέρα του χορού στην είσοδο του κέντρου. Στο σημείο αυτό να ευχαριστήσουμε θερμά τον κ.Μπορδένα Αθανάσιο που μας προσέφερε δωρεάν τις προσκλήσεις για τον αποκριάτικο χορό!!!!

Σας περιμένουμε όλους για να ξεφαντώσουμε παρέα με ΚΛΟΟΥΝ και πολλές ακόμη ΕΚΠΛΗΞΕΙΣ!

Φιλικά,

το Δ.Σ. του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων

του 12ου Δημοτικού Σχολείου Βέροιας

Ενημέρωση σχετικά με την εποχική γρίπη

Με αφορμή ερωτήματα σχετικά με την εμφάνιση της εποχικής γρίπης, συστήνονται στις σχολικές μονάδες οι ακόλουθες οδηγίες με σκοπό την πρόληψη της εξάπλωσής της  με το με αρ. Πρωτ. Φ1/19740/Δ2/5-02-2016 έγγραφο του Υπ. Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ:   Ενημέρωση σχετικά με την εποχική γρίπη 2015-2016

Χορήγηση Υποτροφιών σε μαθητές που θα φοιτήσουν στην Α΄ Γυμνασίου το σχολικό έτος 2016-2017

Το Γυμνάσιο των Εκπαιδευτηρίων «Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ» ανακοινώνει τη διενέργεια γραπτών εξετάσεων για τη χορήγηση οκτώ υποτροφιών σε μαθητές που πρόκειται να φοιτήσουν στην Α΄ τάξη Γυμνασίου την ερχόμενη σχολική χρονιά 2016-2017.
Οι εξετάσεις θα γίνουν το:
Σάββατο 14 Μαΐου 2016, ώρα: 9:00 π.μ.
στο κτίριο του Γυμνασίου των Εκπαιδευτηρίων,
οδός Κέννεντυ 119 (δημοτική οδός Πυλαίας-Πανοράματος)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ: ΥΠΟΤΡΟΦΙΕΣ 2016-2017 των Εκπαιδευτηρίων «Ο Απόστολος Παύλος»

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΗΣ Ε΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ

Το Μουσείο Τεχνολογίας επισκέφθηκαν οι μαθήτριες και οι μαθητές της Ε΄ τάξης το σχολείου μας. Είδαν από κοντά οχήματα ιστορικού, εκπαιδευτικού και συλλεκτικού ενδιαφέροντος, από τη δεκαετία του ’20 μέχρι και το πρόσφατο παρελθόν, που μας μεταφέρουν νοερά σε άλλες εποχές, αναδεικνύοντας με μοναδικό τρόπο την εξέλιξη της τεχνολογίας και του σχεδιασμού των αυτοκινήτων. Παράλληλα, είχαν τη δυνατότητα να γνωρίσουν ή και να θυμηθούν κάποια ξεχωριστά αυτοκίνητα, που υπήρξαν «σταθμοί» στην ιστορία της αυτοκίνησης και επηρέασαν την εξέλιξή της.

Στη συνέχεια επισκέφθηκαν το τεχνολογικό πάρκο που είναι ένας χώρος όπου η γνώση συναντά το παιχνίδι. Εκεί ο επισκέπτης συμμετέχει ενεργά και μαθαίνει διασκεδάζοντας μυστικά της επιστήμης και της τεχνολογίας. Η έκθεση περιλαμβάνει 45 διαδραστικά εκθέματα, τα οποία αναφέρονται σε μια ποικιλία επιστημονικών πεδίων, όπως ο ηλεκτρισμός, ο μαγνητισμός, η οπτική, η μηχανική κ.α. Τα συμμετοχικά εκθέματα μυούν σταδιακά τον επισκέπτη στη λογική και στις μεθόδους της επιστημονικής σκέψης, ενθαρρύνουν την ενασχόληση με την τεχνολογία και κάνουν την κατανόηση βασικών επιστημονικών νόμων, κυριολεκτικά, παιχνίδι.

Τα παιδιά επέστρεψαν στο σχολείο ενθουσιασμένα και γεμάτα με εικόνες, γνώσεις και εμπειρίες.

«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΕΝΤΑΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η/ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ» ΣΤΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 1, 2 & 3 (MIS 520707, 485613, 485614) ΤΟΥ Ε.Π. «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»

«ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΙΑ ΕΝΤΑΞΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ Η/ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ» ΣΤΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 1, 2 & 3 (MIS 520707, 485613, 485614) ΤΟΥ Ε.Π. «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» ως έργα υποψήφια για ένταξη στο ΕΣΠΑ 2014-2020

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΑ: ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΠΡΑΞΗΣ σελ 7-8

Links: