Search
Archives

You are currently browsing the 12ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας blog archives for Απρίλιος, 2023.

Archive for Απρίλιος, 2023

Ενδοσχολική επιμόρφωση για την αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση

Μια ιδιαίτερα αξιόλογη ενδοσχολική επιμόρφωση πραγματοποιήθηκε σήμερα 27.04.2023 στη σχολική μας μονάδα με εισηγήτρια τη δασκάλα παράλληλης στήριξης κ. Δέσποινα Κ. Το θέμα της επιμόρφωσης ήταν “Αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση”.

Η δασκάλα μάς παρουσίασε ένα σχέδιο μαθήματος μέσα για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση στο οποίο αξιοποίησε πολλά ψηφιακά εργαλεία. Στο τέλος δέχθηκε ερωτήσεις από τους εκπαιδευτικούς, έδωσε κατευθύνσεις και συνδέσμους για την αξιποίηση των ψηφιακών εργαλείων.

Κάποια από τα ψηφιακά εργαλεία που μπορούν να αξιοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς είναι:

https://classroom.google.com/ δημιουργία ψηφιακής τάξης

https://www.storyjumper.com/   – δημιουργία ψηφιακών βιβλίων και κόμικς

https://storybird.com/ – δημιουργία ψηφιακών ιστοριών και κόμικς

https://www.storyboardthat.com – δημιουργία ιστοριών και κόμικς

https://apps.microsoft.com/store/detail/movie-maker-video-editor/9MVFQ4LMZ6C9?hl=el-gr&gl=gr&rtc=1 – δημιουργία βίντεο

https://quizlet.com/en-gb   – δημιουργία ασκήσεων

  https://wordwall.net/el- δημιουργία ασκήσεων

https://www.socrative.com/- δημιουργία ασκήσεων

https://hotpot.unic.ca/ – δημιουργία ασκήσεων

https://www.mindmeister.com/ – δημιουργία εννοιολογικού χάρτη

https://el.padlet.com/- δημιουργία πίνακα σημειώσεων

https://openboard.ch/download.en.html – διαδραστικός  πίνακας

https://www.canva.com/el_gr/- δημιουργία αφίσας

https://www.fotor.com/ -δημιουργία παρουσιάσεων και επεξεργασίας εικόνων

https://www.voki.com/site/create δημιουργία τρισδιάστατου ήρωα

 https://docs.google.com/ δημιουργία κοινόχρηστου εγγράφου

https://drive.google.com/ δημιουργία κοινόχρηστου εγγράφου

https://blogger.com δημιουργία προσωπικού ιστολογίου

https://metadrasi.org/lexiko/select_language.htm  – λεξικό σε 5 γλώσσες

Συγχαίρουμε κι ευχαριστούμε την κ. Δέσποινα για την εξαίρετη εργασία της.

Προγραμματισμός λειτουργίας Ολοήμερου Προγράμματος και Αναβαθμισμένου Ολοήμερου Προγράμματος σχολικού έτους 2023-2024

Για τον Προγραμματισμό λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος των Ενιαίου Τύπου Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2023 -2024, οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και οι Διευθύνσεις των Σχολικών Μονάδων και σύμφωνα με τα όσα προβλέπονται στην με αρ. πρωτ. Φ7/118139/Δ1/9-9-2020 (Β’ 3838)Υ.Α, θα ακολουθήσουν τα εξής:

Στα Ενιαίου Τύπου Ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία δύναται να συγκροτηθεί/ούν και να λειτουργήσει/ουν τμήμα/ τμήματα Ολοήμερου Προγράμματος. Οι μαθητές/τριες εγγράφονται στο Ολοήμερο Πρόγραμμα κατόπιν σχετικής αίτησης – δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους. Οι Διευθυντές/τριες και οι Προϊστάμενοι/ες των Δημοτικών Σχολείων κάνουν δεκτές όλες ανεξαιρέτως τις αιτήσεις των γονέων/κηδεμόνων για φοίτηση των μαθητών/τριών στο Ολοήμερο Πρόγραμμα, χωρίς προϋποθέσεις. Ενδιάμεση αποχώρηση των μαθητών/τριών μπορεί να γίνεται μετά το τέλος της 2ης ώρας του Ολοήμερου Προγράμματος (15:00), εφόσον κατατεθεί σχετική ενυπόγραφη δήλωση των γονέων/ κηδεμόνων. Στη συγκρότηση των τμημάτων του Ολοήμερου Προγράμματος λαμβάνεται υπόψη η δηλωθείσα ώρα αποχώρησης των μαθητών/τριών, που αναγράφεται στη σχετική υπεύθυνη δήλωση των γονέων/ κηδεμόνων κατά την εγγραφή τους. Η αποχώρηση των μαθητών/τριών του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος πραγματοποιείται στις (16:00), σύμφωνα με το Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου και γίνεται με ευθύνη του εκάστοτε υπεύθυνου λειτουργίας του Ολοήμερου Προγράμματος, ο/η οποίος/α αποχωρεί μετά τη λήξη του (16:00), ασχέτως αν ασκεί διδακτικά καθήκοντα στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα.

Οι μαθητές/τριες εγγράφονται στο Ολοήμερο Πρόγραμμα κατόπιν σχετικής αίτησης-δήλωσης των γονέων/κηδεμόνων τους σύμφωνα με το παρακάτω έντυπο:

Έντυπο ΔΗΜΟΤΙΚΟ-ΑΙΤΗΣΗ-ΔΗΛΩΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ

Έντυπο ΔΗΜΟΤΙΚΟ-ΑΙΤΗΣΗ-ΔΗΛΩΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΜΕΝΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ

Επίσκεψη της Πυροσβεστικής στο Σχολείο μας

Στο πλαίσιο υλοποίησης δράσεων ετοιμότητας για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών (σεισμός, πυρκαγιά κλπ) και το πλαίσιο του προγράμματος αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών, που υλοποιεί η Β΄ τάξη του Σχολείου μας στο μάθημα των εργαστηρίων δεξιοτήτων, την Πέμπτη 27.03.2023 και ώρα 9.00 π.μ. παραβρέθηκε κλιμάκιο της πυροσβεστικής υπηρεσίας στον χώρο του Σχολείου μας προκειμένου να μάς ενημερώσουν για τα παρακάτω θέματα:

  1. Αρχικά έγινε ενημέρωση των μαθητών/τριών της Β΄ τάξης (Β1 και Β2 τμήματα) του σχολείου μας σε θέματα πυρόσβεσης, ρόλου της πυροσβεστικής, εξοπλισμού, δασοπροστασίας, αντιμετώπισης εκτάκτων αναγκών κλπ Ο κ. Θεοδώρου παρουσίασε στα παιδιά της Β΄ τάξης εικόνες και μικρά βίντεο σχετικά με την αυτοπροστασία μας σε περιπτώσεις σεισμού ή πυρκαγιάς
  2. Στη συνέχεια έγινε θεωρητική ενημέρωση και πρακτική εξάσκηση των εκπαιδευτικών του σχολείου μας σε θέματα του διαθέσιμου εξοπλισμού πυρόσβεσης για περιπτώσεις πυρκαγιάς σε χώρους σπιτιού ή εργασιακούς ή περίπτώσεις φωτιάς από τζάκι ή στο αυτοκίνητο κλπ.

Ευχαριστούμε τον διοικητή της Πυροσβεστικής και τους πυροσβέστες για την αξιόλογη ενημέρωση.

  1. Πυροσβεστική 1α
  2. Πυροσβεστική 2α
  3. Πυροσβεστική 3α
  4. Πυροσβεστική 4α
  5. Πυροσβεστική 5α
  6. Πυροσβεστική 6α
  7. Πυροσβεστική 7α

Ένας βυζαντινός περίπατος στη Θεσσαλονίκη με τη Στ΄τάξη

Στις 25.04.2023 πραγματοποιήθηκε μια εκπαιδευτική δράση του Σχολείου μας στη Θεσσαλονίκη στην οποία συμμετείχε η Στ΄ τάξη (Στ1 και Στ2 τμήματα).

Ξεκινώντας από τα κάστρα της πόλης Θεσσαλονίκης, οι μαθητές και οι μαθήτριες συνοδευόμενοι/ες από τις δασκάλες των δύο τμημάτων ξεκίνησαν τον “Βυζαντινό Περίπατό” τους. Αρχικά ενημερώθηκαν από τον ξεναγό για την ιστορία του πύργου των κάστρων, απόλαυσαν την καταπληκτική θέα, αγνάντεψαν την πόλη και τον Θερμαϊκό κόλπο.

Στη συνέχεια επισκέφθηκαν την Ιερά Μονή Βλατάδων στην Άνω Πόλη της Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια μέσα από τα σοκάκια της Άνω Πόλης προχώρησαν προς την Ιερά Μονή Οσίου Δαβίδ. Η μονή Λατόμου χαρακτηρίζεται ως ένα από τα σημαντικότερα μνημεία, λόγω του μοναδικού παλαιοχριστιανικού ψηφιδωτού διάκοσμου και των βυζαντινών τοιχογραφιών που κοσμούν τον ναό. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία εκτός των άλλων να δουν από κοντά το αρχαιότερο βυζαντινό ψηφιδωτό.

Προτελευταία στάση στον Ιερό Ναό Αγίου Νικολάου Ορφανού, ένα παλαιό βυζαντινό καθολικό της Μονής της Θεσσαλονίκης και μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς. Τα παιδιά θαύμασαν τις πλούσιες τοιχογραφίες του ναού, που είναι πραγματικά αριστουργήματα και αποτελούν τις πληρέστερα διατηρούμενες σε σχέση με άλλους ναούς της Θεσσαλονίκης.

Τελευταία στάση στον Ιερό Ναό της Παναγίας Αχειροποιήτου, ο οποίος βρίσκεται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης. Ο Ναός αποτελεί το σημαντικότερο σωζόμενο δείγμα παλαιοχριστιανικής βασιλικής στην Ελλάδα. Από γραπτές πηγές προκύπτει ότι ο ναός από την ίδρυσή του, στα μέσα του 5ου αιώνα, ήταν αφιερωμένος στην Παναγία. Η επωνυμία Αχειροποίητος, εντοπίζεται για πρώτη φορά σε έγγραφο του 1320 και σχετίζεται με την εικόνα του ναού της Παναγίας δεομένης που υπήρχε στον ναό. Στον ναό τιμόταν επίσης ο άγιος Δημήτριος. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ψηφιδωτά που σώζονται στις εσωτερικές ράχες των τόξων των κιονοστοιχιών. Φυτικά και γεωμετρικά σχέδια, ζώα και  χριστιανικά σύμβολα έχουν αποδοθεί με εξαιρετική τεχνική. Οι λίγες τοιχογραφίες που κοσμούν το νότιο κλίτος του ναού χρονολογούνται στο α’ μισό του 13ου αιώνα και σώζονται πια σε κακή κατάσταση. Οι μορφές που απεικονίζονται είναι στρατιωτικοί άγιοι και αποτελούν μέρος της παράστασης των Σαράντα Μαρτύρων της Σεβάστειας.

Τα παιδιά κατά τη διαρκεια της ξενάγησης συμπλήρωναν φύλλα εργασίας με στοιχεία και πληροφορίες σχετικές με τα βυζαντινά μνημεία που επισκέπτονταν.

  1. ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ 6Α
  2. ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ 9Α
  3. ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ 1Α
  4. ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ 2Α
  5. ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ 3Α
  6. ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ 4Α
  7. ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ 5Α
  8. ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ 7Α
  9. ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ 8Α

Η Α’ τάξη στη Δημοτική Βιβλιοθήκη

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου τα δυο τήματα της Α΄ τάξης (Α1 και Α2) του Σχολείου μας επισκέφτηκαν τη Δημοτική βιβλιοθήκη της Βέροιας και συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Πού πήγαν οι οθόνες;», ένα πρόγραμμα ευαισθητοποίησης σχετικά με τη σωστή χρήση της οθόνης που απευθύνεται σε παιδιά της πρώτης σχολικής ηλικίας.

  1. Βιβλιοθήκη 1α
  2. Βιβλιοθήκη 2α
  3. Βιβλιοθήκη 3α
  4. Βιβλιοθήκη 4α

Ήρθε ο Λάζαρος, ήρθαν τα βάγια… Έτοιμα και τα λαζαράκια μας!

Το Σάββατο του Λαζάρου γιορτάζεται πάντα 8 ημέρες πριν το Άγιο Πάσχα, είναι μέρα νίκης της ζωής επί του θανάτου. Θεωρείται η «πρώτη Λαμπρή» αφού η εκ νεκρών έγερση του αγαπημένου φίλου του Χριστού, Λαζάρου, θεωρείται πρoοικονομία της δικής του Ανάστασης.

Την ημέρα αυτή την έχει περιβάλει ο λαός μας με όμορφα έθιμα. Σύμφωνα με την παράδοση οι γυναίκες ζυμώνουν για τα παιδιά μικρά ψωμάκια, τα οποία τα ονομάζουν «Λαζαράκια». Τα λαζαράκια είναι μικρά, αφράτα, ημίγλυκα ψωμάκια που παρασκευάζουμε το Σάββατο του Λάζαρου, πριν από τη Μεγάλη Εβδομάδα. Έχουν το σχήμα σπαργανωμένου ανθρώπου, όπως παριστάνεται και ο Λάζαρος στις εικόνες, και συμβολίζουν την ανάστασή του. Είναι νηστίσιμα, δηλαδή δεν περιέχουν γαλακτοκομικά προϊόντα ή αυγά.

Σε κάποιες περιοχές τα κορίτσια τραγουδούν τα κάλαντα του Λαζάρου. Ξεχύνονται από την προηγούμενη μέρα στα χωράφια, μαζεύουν λουλούδια και στολίζουν τα καλαθάκια που θα κρατήσουν γυρνώντας από σπίτι σε σπίτι. Μέσα σ’ αυτά τα καλαθάκια οι νοικοκυρές των σπιτιών από τα οποία θα περάσουν τα κορίτσια βάζουν αυγά που θα τα βάψουν την Μ. Πέμπτη, φρούτα, διάφορα φαγώσιμα ή μικρά φιλοδωρήματα.

Τα «κάλαντα του Λαζάρου»:

«Ήρθε ο Λάζαρος, ήρθαν τα Βάγια

ήρθε των Βαγιών η εβδομάδα.

Ξύπνα Λάζαρε και μην κοιμάσαι,

ήρθε η μέρα σου και η χαρά σου.

Που ήσουν Λάζαρε; Που ‘σουν κρυμμένος;

Κάτω στους νεκρούς, στους πεθαμένους.

Δε μου φέρνετε, λίγο νεράκι,

πουν’ το στόμα μου, πικρό φαρμάκι.

Δε μου φέρνετε, λίγο λεμόνι,

πουν’ το στόμα μου, σαν περιβόλι.

Ήρθε ο Λάζαρος, ήρθαν τα Βάγια,

ήρθε η Κυριακή που τρων’ τα ψάρια.

Σήκω Λάζαρε και μην κοιμάσαι,

ήρθε η μάνα σου από την πόλη,

σου ‘φερε χαρτί και κομπολόι.

Γράψε Θόδωρε και συ Δημήτρη,

γράψε Λεμονιά και Κυπαρίσσι.

Το κοφνάκι μου θέλει αυγά,

κι η τσεπούλα μου λεφτά.

Βάγια Βάγια και Βαγιώ

τρώνε ψάρι και κολιό,

και την άλλη Κυριακή,

τρώνε το παχύ τ’ αρνί.»

Κι εμείς στον μαθητικό όμιλο του Ολοήμερου προγράμματος, φτιάξαμε σήμερα Τετάρτη 5.04.2023 λαζαράκια με την υπεύθυνη δασκάλα μας την κ. Σοφία. Το αποτέλεσμα ήταν πεντανόστιμο και όμορφο. Συμμετείχαμε όλοι στη διαδικασία και δοκιμάσαμε όλοι/ες το πεντανόστιμο αποτέλεσμα.

  1. ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ 1Α
  2. ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ 2Α
  3. ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ 5Α
  4. ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ 6Α
  5. ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ 4Α
  6. ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ 3Α

Τα παιδιά λατρεύουν να παίζουν και να δημιουργούν με αλεύρι! Να μια καλή ευκαιρία να ετοιμάσετε κι εσείς τα δικά σας «Λαζαράκια»!

Υλικά που θα χρειαστούμε:

1 κιλό αλεύρι σκληρό για τσουρέκια

½ φλιτζάνι ζάχαρη

½ φλιτζάνι ελαιόλαδο

2 φλιτζάνια σταφίδες

1 φλιτζάνι καρύδια ψιλοκομμένα

2 φακελάκια ξηρή μαγιά

Χλιαρό νερό

3 κοφτά κουταλάκια κανέλα

Γαριφαλάκια

Διαδικασία:

1. Διαλύουμε πρώτα την ξηρή μαγιά με ένα ποτήρι χλιαρό νερό και περιμένουμε λίγο.

2.Σε ένα μπολ ρίχνουμε το αλεύρι και κάνουμε στο κέντρο μια λακουβίτσα, μέσα στην οποία βάζουμε τη ζάχαρη, το ελαιόλαδο και την διαλυμένη μαγιά. Αρχίζουμε το ζύμωμα προσθέτοντας σιγά – σιγά όσο χλιαρό νερό χρειαστεί ώστε να δημιουργήσουμε μια σχετικά σφιχτή ζύμη που να μην κολλάει στα χέρια μας.

3.Προσθέτουμε και τα υπόλοιπα υλικά, σταφίδες, καρύδια και κανέλα και συνεχίζουμε το ζύμωμα. Αν η ζύμη κολλάει στα χέρια μας ρίχνουμε λίγο αλεύρι ακόμα.

4.Με τη ζύμη μας πλάθουμε μικρά ανθρωπάκια, κάνουμε μια μπαλίτσα για κεφάλι και 2 λωρίδες για χέρια, τις οποίες τοποθετούμε σταυρωτά πάνω στο σώμα. Για μάτια βάζουμε τα γαρίφαλα.

5.Τα απλώνουμε σε λαμαρίνα με αντικολλητική λαδόκολλα και τα αφήνουμε να φουσκώσουν σε φούρνο με θερμοκρασία έως 50 βαθμούς το πολύ. Όταν φουσκώσουν, τα ψήνουμε σε προθερμασμένο φούρνο στους 200 βαθμούς μέχρι να ροδίσουν.

Links: