Archive for Μάρτιος, 2025
ΕΝΑΣ ΡΩΜΑΪΚΟΣ ΚΑΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΣ ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ – Ε΄ ΤΑΞΗ
Την Τετάρτη 19 Μαρτίου 2025, οι μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν τη Θεσσαλονίκη και πραγματοποίησαν περίπατο σε βυζαντινά και ρωμαϊκά μνημεία της πόλης.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε1 και Ε2 τμημάτων, αρχικά, ξεναγήθηκαν στον βυζαντινό ναό του Αγίου Δημητρίου, που είναι μια πεντάκλιτη βασιλική του 5ου αιώνα, και στην κρύπτη, τμήμα ρωμαϊκού λουτρού, όπου κατά την παράδοση φυλακίστηκε και μαρτύρησε ο Άγιος Δημήτριος.
Στη συνέχεια, κατηφορίσαμε στη ρωμαϊκή αγορά της πόλης, που χρονολογείται από το τέλος του 2ου αιώνα κι έπειτα, και περιλαμβάνει ωδείο, χώρο θεαμάτων, λουτρό και μεγάλες στοές.
Η επόμενη στάση μας ήταν ο βυζαντινός ναός της Παναγίας Αχειροποιήτου. Εκεί είχαμε την ευκαιρία να θαυμάσουμε τη μοναδική σωζόμενη σε όλη την Ελλάδα τρίκλιτη βασιλική που χρονολογείται από τον 5ο αι. και που χρησιμοποιήθηκε και ως χώρος υποδοχής των προσφύγων του 1922.
Στην Αψίδα του Γαλέριου θαυμάσαμε τις ανάγλυφες παραστάσεις που υπάρχουν στους δύο σωζόμενους μέχρι σήμερα πεσσούς και καταλήξαμε στο υπέροχο θολωτό κτίσμα του 4ου αι., τη Ροτόντα, που κατασκευάστηκε από τον Γαλέριο ως Μαυσωλείο του ή ως αίθουσα του Θρόνου και, κατόπιν, μετατράπηκε σε χριστιανικό ναό αφιερωμένο στον άγιο Γεώργιο.
Ευχαριστούμε θερμά την ξεναγό μας κ. Λίζα Μουτεβελή για την πολύ ενδιαφέρουσα ξενάγηση που κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον και την προσοχή των παιδιών.
«Δ. Σολωμός – Ν. Μάντζαρος και ο Εθνικός μας Ύμνος»
Την Πέμπτη 13 Μαρτίου 2025 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε’ και της ΣΤ’ τάξης του σχολείου μας είχαν τη χαρά να παρακολουθήσουν τη διαδικτυακή εκδήλωση των εκδόσεων ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ «Ο Διονύσιος Σολωμός, ο Νικόλαος Χαλικιόπουλος Μάντζαρος και ο Εθνικός μας Ύμνος» με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης και την Επέτειο της Ελληνικής Επανάστασης του 1821.
Μέσα από την παρουσίαση του βιβλίου «Οι ιππότες της ελευθερίας» και τη γλαφυρή αφήγηση της συγγραφέα Κωνσταντίνας Αρμενιάκου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ακούσουν για τη ζωή και το έργο του εθνικού μας ποιητή Δ. Σολωμού αλλά και του σπουδαίου Έλληνα συνθέτη Ν. Μάντζαρου, για τη δυνατή αδελφική φιλία που αναπτύχθηκε μεταξύ τους καθώς και για την καλλιτεχνική τους συνύπαρξη και συνεργασία, αποτέλεσμα της οποίας ήταν η δημιουργία και καθιέρωση του Εθνικού Ύμνου της πατρίδας μας.
Ήταν, πράγματι, ένα ιδιαίτερο και διαφορετικό ταξίδι στην ιστορία και πιο συγκεκριμένα στα χρόνια της Επανάστασης που κέντρισε την προσοχή και το ενδιαφέρον όλων των παιδιών!
Επίσκεψη της Ε’ τάξης στη Δημόσια Βιβλιοθήκη Βέροιας
Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε1 και Ε2 τμημάτων του Σχολείου μας συμμετείχαν σε δύο πολύ ενδιαφέρουσες δράσεις στη Δημόσια Βιβλιοθήκη της πόλης μας στις 5 και στις 18 Μαρτίου 2025.
Αρχικά, μας υποδέχτηκαν με πολλή αγάπη οι υπεύθυνες βιβλιοθηκονόμοι και εξήγησαν στα παιδιά το ωράριο και τον τρόπο λειτουργίας της Βιβλιοθήκης, αλλά και τους όρους δανεισμού των διαφόρων βιβλίων. Στη συνέχεια, διαβάσαμε το βιβλίο “Η βαλίτσα του κυρίου Μπένγιαμιν” και ακολούθησαν κάποιες δράσεις και παιχνίδια σχετικά με την υπόθεση του βιβλίου. Στο τέλος, μας ξενάγησαν στον πρώτο όροφο, όπου βρίσκονται το αναγνωστήριο και ο χώρος χαλάρωσης, διάφοροι υπολογιστές και βιβλία που χρησιμοποιούνται από μαθητές μεγαλύτερων βαθμίδων εκπαίδευσης.
Ευχαριστούμε θερμά τις υπεύθυνες προγραμμάτων της Βιβλιοθήκης, καθώς πάντα οργανώνουν δράσεις που μαγνητίζουν το ενδιαφέρον των μικρών παιδιών και καλλιεργούν την αγάπη για τα βιβλία.
«Παράταση εγγραφών στα Νηπιαγωγεία και στα Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2025-26»
Σύμφωνα με τη με αριθμό Φ.6/32119/Δ1/21.03.2025 εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. σας ενημερώνουμε ότι οι εγγραφές μαθητών/τριών στα Δημόσια Νηπιαγωγεία και Δημοτικά Σχολεία της χώρας για το σχολικό έτος 2025-2026, παρατείνονται μέχρι και τη Δευτέρα 31 Μαρτίου 2025.
«Χάρισε ένα βιβλίο»
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε και φέτος η εθελοντική δράση «Χάρισε ένα βιβλίο» της σχολικής μας βιβλιοθήκης, που διήρκησε όλο τον Φεβρουάριο με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δωρεάς Βιβλίων στις 14 Φεβρουαρίου. Οι μικροί μας φίλοι ανταποκρίθηκαν για ακόμη μία φορά στο κάλεσμά μας και χάρισαν πάνω από 60 βιβλία από την προσωπική τους βιβλιοθήκη εμπλουτίζοντας έτσι τη συλλογή μας με σύγχρονους και ποικίλους τίτλους.
Ευχαριστούμε θερμά τα παιδιά και τους γονείς τους για τη στήριξη της προσπάθειάς μας να ενισχύσουμε τη βιβλιοθήκη μας και να προωθήσουμε τη φιλαναγνωσία στο σχολείο μας!
Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας
Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και εκφοβισμού στις 6 Μαρτίου οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ τάξης του σχολείου μας παρακολούθησαν ζωντανά μέσω ZOOM τη διαδικτυακή εκδήλωση των εκδόσεων Μεταίχμιο με θέμα «Δύναμη και βία στην εφηβεία – Βία ανηλίκων και bullying». Στην εκδήλωση αυτή, που απευθυνόταν σε μαθητές της Ε΄και Στ΄ Δημοτικού καθώς και σε μαθητές όλων των τάξεων του Γυμνασίου και της Α΄ Λυκείου, τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να ακούσουν τον έμπειρο ψυχίατρο, ψυχαναλυτή και συγγραφέα Νίκο Σιδέρη να θίγει το θέμα της νεανικής βίας επιχειρώντας να απαντήσει σε βασικά ερωτήματα που αφορούν στα αίτια της σχολικής βίας, στα πρότυπα των παιδιών και των εφήβων δίνοντας παράλληλα μερικές πρακτικές συμβουλές διαχείρισης και αντιμετώπισης του προβλήματος.
Μέσα από την ομιλία αυτή τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν, να ευαισθητοποιηθούν αλλά και να προβληματιστούν γύρω από το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού που δυστυχώς έχει λάβει στις μέρες μας ανησυχητικές διαστάσεις.
Η Στ’ τάξη στο 1ο Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & STEM
Την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2025 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν στο 1ο Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & STEM που πραγματοποιήθηκε από τον Διασχολικό Όμιλο Ρομποτικής του 3ου και 4ου Γυμνασίου Βέροιας στην Αντωνιάδειο Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.
Μέσα από την παρουσίαση και επίδειξη αυτοσχέδιων ρομποτικών κατασκευών τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τι είναι η εκπαιδευτική ρομποτική παρακολουθώντας καλές πρακτικές εφαρμογής της στην καθημερινή ζωή. Μέτρησαν το ύψος τους με τη χρήση Arduino και αισθητήρα υπερήχων, υπολόγισαν τη θερμοκρασία και την υγρασία του εσωτερικού χώρου μέσω ενός μετεωρολογικού σταθμού, προγραμμάτισαν με γραμμωτό κώδικα και διασκέδασαν «παίζοντας» με ρομποτάκια Edison.
Ήταν πράγματι μία ξεχωριστή εμπειρία που άρεσε σε όλα τα παιδιά και κινητοποίησε το ενδιαφέρον τους για τις Νέες Τεχνολογίες. Ευχαριστούμε θερμά τόσο τους μαθητές και τις μαθήτριες του Διασχολικού Ομίλου Ρομποτικής όσο και τους καθηγητές τους για τη διεξαγωγή της όμορφης και εποικοδομητικής αυτής δράσης!
Εγγραφές μαθητών/τριών στην Α΄ τάξη Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2025-2026»
Για το σχολικό έτος 2025-2026, οι αιτήσεις εγγραφής των μαθητών/τριών που φοιτούν για πρώτη φορά στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα πραγματοποιηθούν από 6 έως 26 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 26η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.6/23967/Δ1/4-3-2025 (B’ 979) ΚΥΑ, oι εγγραφές στα δημόσια Δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης δύναται να πραγματοποιούνται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» στη διεύθυνση https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr, με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής, την οποία υποβάλλει ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριών που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής την ηλικία των έξι (6) ετών.
Κατά το σχολικό έτος 2025-2026 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2019 έως και 31-12-2019.
Δικαιολογητικά εγγραφής: αα) Βεβαίωση φοίτησης από το Νηπιαγωγείο, ββ) Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο προκύπτει η διεύθυνση κατοικίας τους μαθητή, γγ) το Ατομικό Δελτίο Υγείας μαθητή και δδ) το βιβλιάριο υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έχουν γίνει τα προβλεπόμενα εμβόλια.
Αίτηση παρακολούθησης του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος και του Αναβαθμισμένου Προγράμματος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου: ΔΗΜΟΤΙΚΟ-ΑΙΤΗΣΗ-ΔΗΛΩΣΗ-ΕΓΓΡΑΦΗΣ-ΣΤΟ-ΟΛΟΗΜΕΡΟ.xlsx
Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ): ΑΤΟΜΙΚΟ-ΔΕΛΤΙΟ-ΥΓΕΙΑΣ-ΜΑΘΗΤΗ.pdf
Οδηγίες χρήσης της ψηφιακής εφαρμογής για την εγγραφή: Οδηγίες Χρήσης Εγγραφής-ΑΔημοτικού.pdf
Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνείτε με τη Διεύθυνση του Σχολείου μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email: 12dimver@sch.gr) είτε μέσω τηλεφώνου (2331023332).
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο Βυζαντινό Μουσείο Βέροιας _ Ε1 και Ε2 τμήματα
Σε ένα επιβλητικό διατηρητέο βιομηχανικό κτίριο των αρχών του 20ου αιώνα (1911), γνωστό ως μύλος του Μάρκου, στεγάζεται το Βυζαντινό Μουσείο Βέροιας. Βρίσκεται δίπλα από το αρχαίο τείχος της πόλης, στα όρια της παραδοσιακής συνοικίας Κυριώτισσας.
Εκεί βρεθήκαμε την Πέμπτη 20/2/25 και 27/2/25 τα δύο τμήματα της Ε’ τάξης Δημοτικού του Σχολείου μας, προκειμένου να πραγματοποιήσουμε δράσεις στα πλαίσια του προγράμματος “Αντικείμενα καθημερινής χρήσης στο Βυζάντιο”, που εντάσσεται στο δίκτυο Τοπικής Ιστορίας της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας.
Οι μαθητές/τριες, χωρισμένοι σε ομάδες, ανέλαβαν τον ρόλο του μικρού ερευνητή και, ακολουθώντας τις οδηγίες των φύλλων εργασίας, ήρθαν σε επαφή με την καθημερινότητα των απλών κατοίκων της Βυζαντινής Βέροιας. Επιστρατεύοντας την παρατηρητικότητα και την όρεξή τους για μάθηση, ανακάλυψαν τα είδη και τα υλικά των σκευών που χρησιμοποιούσαν για την προετοιμασία και το σερβίρισμα του φαγητού, τα διάφορα κοσμήματα και, γενικότερα, τα είδη καλλωπισμού ανδρών και γυναικών, καθώς και τα εργαλεία των διαφόρων επαγγελματιών. Ανακάλυψαν επίσης, τη σημασία και την επιρροή της χριστιανικής θρησκείας στην καθημερινότητα των Βυζαντινών, παρατηρώντας τόσο τις εικόνες που περιελάμβανε ένα εικονοστάσι σπιτιού και τις χρήσεις του Σταυρού στη λατρεία, όσο και τα σύμβολα που σκαλίζονταν στις ταφικές πλάκες των μνημάτων. Εξερεύνησαν ακόμη, τα σχέδια, αλλά και τα υλικά κατασκευής των ψηφιδωτών και λογάριασαν πόσα νομίσματα της εποχής τούς χρειάζονταν για συγκεκριμένες αγορές που σχετίζονταν με ανάγκες της εποχής. Τέλος, είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τη βυζαντινή γραφή και να ζωγραφίσει ο καθένας το δικό του βυζαντινό μονόγραμμα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όλα τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τη συγκεκριμένη δράση και δήλωσαν με χαρά ότι θα ήθελαν να επαναλάβουν παρόμοιες δράσεις και στο μέλλον.