Bonnes vacances!

Καλές διακοπές, συντροφιά μ’ ένα βιβλίο!

«Η ανάγνωση των καλών βιβλίων είναι σαν τη συνομιλία με τους τελειότερους ανθρώπους του παρελθόντος.»

Ρενέ Ντεκάρτ (René Descartes): 1596-1650, Γάλλος φιλόσοφος και μαθηματικός.

Bonnes vacances!

Ενδεικτικές δραστηριότητες στα γαλλικά

Bonne fête, papa!

TendresseEn France, la fête des pères a lieu le troisième dimanche de juin. C’est un fabriquant de briquets qui a eu l’idée de choisir cette date pour la fête des pères en imaginant que chaque Papa pourrait recevoir un briquet en cadeau.

Στη Γαλλία, η γιορτή του πατέρα γιορτάζεται την τρίτη Κυριακή του Ιουνίου. Την ιδέα να καθιερωθεί αυτή η μέρα ως ημέρα γιορτής του πατέρα την είχε ένας κατασκευαστής αναπτήρων, σκεπτόμενος ότι κάθε πατέρας θα μπορούσε να λάβει ως δώρο έναν αναπτήρα.

Εμείς, βέβαια, που διαφωνούμε με την εμπορευματοποίηση των γιορτών, θα ευχηθούμε απλώς με όλη μας την αγάπη:

“Bonne fête à tous les papas du monde!”

Fête des pères

*Οι μαθητές της Ε’ τάξης, αφού συμπλήρωσαν τα στοιχεία, χρωμάτισαν, έγραψαν ευχές και απένειμαν στους μπαμπάδες τους το Diplôme du meilleur papa du monde! (Βραβείο του καλύτερου μπαμπά του κόσμου!).

Indila: “Dernière danse” (activités)

 
Pour les élèves de la 6e classe:

Regardez la vidéo, puis faites les actvités.

Amusez-vous bien! / Καλή διασκέδαση!

Lexique:

  • l’apparence physique (f): η εξωτερική εμφάνιση
  • l’humeur (f): η ψυχική διάθεση
  • affronter: αντιμετωπίζω, αψηφώ
  • bousculer: σπρώχνω
  • chasser: διώχνω, κυνηγώ
  • insulter: βρίζω, προσβάλλω
  • s’enfuir: απομακρύνομαι, φεύγω 

Εσύ πόσες ώρες είδες σήμερα τηλεόραση;

kidsfun.gr-gia-goneis-photo-tileorasi-filos-i-exthrosΜε αφορμή το μάθημα της Γλώσσας με θέμα “Τηλεόραση”, εμείς, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ε1 τμήματος με το δάσκαλό μας, κ. Ανδρέου Νικόλαο, ετοιμάσαμε ένα ερωτηματολόγιο και το μοιράσαμε στα παιδιά των Δ΄, Ε΄ και Στ΄ τάξεων με στόχο να διερευνήσουμε εάν και πόσες ώρες παρακολουθούν τηλεόραση. Τα ερωτήματα που θέσαμε αλλά και οι απαντήσεις που λάβαμε παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον. Η αποδελτίωση των ερωτηματολογίων έγινε από εμάς τα παιδιά με τη βοήθεια του δασκάλου μας. Σας παρουσιάζουμε σήμερα τα αποτελέσματα της έρευνάς μας:    ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

                                              Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ε1 τμήματος

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Β ΦΑΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ – ΤΕΛΕΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗΣ

Το Σάββατο 10 Μαΐου 2014 διεξήχθη η Β΄φάση του 2ου Ημαθιώτικου Μαθητικού Διαγωνισμού στα Μαθηματικά «Παιχνίδι και Μαθηματικά» για τους μαθητές  Ε’ και ΣΤ’ δημοτικού.  Στον διαγωνισμό πήραν μέρος 361 μαθητές, οι οποίοι είχαν προηγούμενα διακριθεί στην α΄ φάση του 8ου Μαθητικού Διαγωνισμού στα Μαθηματικά «Παιχνίδι και Μαθηματικά», που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του περιοδικού «Ο Μικρός Ευκλείδης» που εκδίδει η Ε.Μ.Ε. και διεξήχθη υπό την αιγίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ. στις 7 Μαρτίου 2014.

Μπορείτε να διαβάσετε τα ονόματα των μαθητών που διακρίθηκαν στην Β΄ φάση παρακάτω:

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Β ΦΑΣΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ_ΗΜΑΘΙΑΣ

Η τελετή βράβευσης των παιδιών που διακρίθηκαν στην α΄ και β΄ φάση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 8 Ιουνίου 2014 στις 19:00 στο θερινό Δημοτικό Θέατρο Νάουσας, ενώ σε περίπτωση βροχής η εκδήλωση θα γίνει στο Δημοτικό Θέατρο Νάουσας.

«Ημέρα Μνήμης της Γενοκτονίας του Ποντιακού Ελληνισμού»

ΕKΛΗΛΩΣΗ

Αφιερωμένη στην Ημέρα μνήμης της Γενοκτονίας του ποντιακού  Ελληνισμού

    Πριν λίγες μέρες, στις 19 Μαΐου, που ήταν η ημέρα η αφιερωμένη στην Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού, το τμήμα μας, το ΣΤ2, με τη δασκάλα μας, την κ. Παπαδοπούλου Μαρία,  οργάνωσε μια εκδήλωση για την επέτειο αυτή.

Στην αρχή όλα τα παιδιά ντυθήκαμε με παραδοσιακές ποντιακές φορεσιές, τις οποίες μας δάνεισε ο Σύλλογος “Εύξεινος Λέσχη” Βέροιας.  Στη συνέχεια, η Διευθύντρια του σχολείου μας έκανε μια μικρή εισαγωγή για τον ξεριζωμό των Ποντίων από την Πατρίδα τους, τους λόγους που οδήγησαν σε αυτόν τον ξεριζωμό και τις δυσκολίες που πέρασαν οι Πόντιοι.

   Έπειτα μερικά παιδιά αναφέρθηκαν στο χρονικό της Γενοκτονίας και τον διωγμό των Ποντίων και άλλα απήγγειλαν ποιήματα. Κατόπιν τραγουδήσαμε παραδοσιακά ποντιακά τραγούδια όπως: Πάρθεν η Ρωμανία, Το Τσιάμπασιν, Η κόρ’ επήεν σο παρχάρ’, και Την πατρίδα μ’ έχασα – τον εθνικό ύμνο των Ποντίων. Μετά χορέψαμε ποντιακούς χορούς όπως: το Κότσαρι, το Ομάλ, την Μπιρμπιλομάτα και την Τριγώνα.

   Ήταν μια όμορφη γιορτή που άρεσε σε όλους όσους την παρακολούθησαν. Συγκινητική ήταν η κατάθεση των συναισθημάτων του παππού ενός συμμαθητή μου, ο οποίος μας είπε πως η πατέρας του ήταν στον ξεριζωμό και πως παρόλο που προερχόταν από μια πολυμελή οικογένεια, μετά τη γενοκτονία ήταν ο μόνος από όλη την οικογένεια που γύρισε και εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα.

                                                                                    Ραφαηλία Θ.

Ακολουθεί ταινία

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Στ2 τμήματος και το Διδακτικό Προσωπικό του σχολείου μας, ευχαριστούμε θερμά την διοίκηση της “ΕΥΞΕΙΝΟΥ ΛΕΣΧΗΣ”  για τις παραδοσιακές στολές που μας δάνεισαν συμβάλλοντας  έτσι στην διοργάνωση και την επιτυχία της γιορτής μας.

ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΜΝΗΜΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ ΠΟΝΤΙΩΝ

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΛΟΓΩ ΕΚΛΟΓΩΝ

Σας ενημερώνουμε ότι, σύμφωνα με το με αρ.πρ. 15027/15-04-2014 έγγραφο της Διεύθυνσης Εκλογών του Υπουργείου Εσωτερικών, λόγω της διενέργειας των Δημοτικών και Περιφερειακών εκλογών στις 18 Μαΐου 2014, τα σχολεία της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης δεν θα λειτουργήσουν την Παρασκευή 16 Μαΐου 2014 και Δευτέρα 19 Μαΐου 2014.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ:  Λειτουργία Σχολείων λόγω εκλογών 2014

Εκπαιδευτική εκδρομή στο ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού

 Στο πλαίσιο του Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με τίτλο «Ενεργός πολίτης στη γειτονιά μου», οι μαθητές και οι μαθήτριες του ΣΤ2΄τμήματος του σχολείου μας επισκέφτηκαν το ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού και  Βερτίσκου και συμμετείχαν στη δραστηριότητα “Θεσσαλονίκη – Βιώσιμη Πόλη”.

Μια από τις δράσεις μας ως «Ενεργοί Πολίτες» έγινε στη Θεσσαλονίκη με τους Υπεύθυνους του ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού-Βερτίσκου. Ο τόπος συνάντησής μας ήταν ο Λευκός Πύργος. Αφού ενημερωθήκαμε για το Πρόγραμμα, χωριστήκαμε σε ομάδες και μπήκαμε στον Λευκό Πύργο και από εκεί ξεκίνησε η εξερεύνησή μας στην έκθεση της ιστορίας της πόλης.

Αφού περιηγηθήκαμε στο χώρο, αντλήσαμε πληροφορίες από τα εκθέματα για το φυσικό περιβάλλον, την ιστορία, την κοινωνία, τον πολιτισμό και συμπληρώσαμε τα φύλλα εργασίας. Κατόπιν συναντηθήκαμε στο μικρό αμφιθέατρο του πέμπτου ορόφου. Εκεί κάθε ομάδα παρουσίασε τα στοιχεία που ανακάλυψε με βάση τα φύλλα δραστηριοτήτων, αξιοποίησε όλες τις πληροφορίες και σχημάτισε μια εικόνα για το ιστορικό παρελθόν της πόλης. Μετά ανεβήκαμε στον εξώστη του Λευκού Πύργου και παρατηρήσαμε την πόλη από ψηλά.

 Η δεύτερη δραστηριότητα ξεκίνησε με έναν περίπατο από την πλατεία του Λευκού Πύργου στην πλατεία Ναυαρίνου μέχρι την κατακόμβη του Αγίου Ιωάννη. Κατά τη διάρκεια του περιπάτου αξιοποιήσαμε τις παρατηρήσεις και τις πληροφορίες που μας δόθηκαν από συγκεκριμένο πληροφοριακό υλικό. Σε επιλεγμένα σημεία της πόλης εκφραστήκαμε, περιγράψαμε και κάναμε την κριτική μας σε όσα παρατηρήσαμε στο περιβαλλοντικό μας μονοπάτι. Γνωρίσαμε σημαντικά μνημεία της πόλης και συνειδητοποιήσαμε τη σημασία τους τη σύγχρονη πραγματικότητα. Μιλήσαμε για τον ευεργέτη Παπάφη, την εκκλησία της Νέας Παναγίας, για τα πουλιά της πόλης, τα πλατάνια, το Γαλεριανό Ανάκτορο, συζητήσαμε για προβλήματα, για συμπεριφορές, για λάθη και παραλείψεις. 

                Η δραστηριότητά μας έλαβε τέλος στην κατακόμβη του Αγίου Ιωάννη –περιοχή Αγίας Σοφίας- όπου όλες οι ομάδες παρουσίασαν τα καινούρια στοιχεία που συνέλεξαν και όλοι μαζί προσπαθήσαμε να δώσουμε λύσεις για να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής μας. Μέσα από τις δράσεις αυτές συμπεράναμε ότι πρέπει να γίνουμε  ενεργοί πολίτες, ικανοί να επιλύουμε προβλήματα σε σχέση με τη φύση, την οικονομία, την κοινωνία, τον πολιτισμό και την  πολιτική.

Η δραστηριότητα “Θεσσαλονίκη – Βιώσιμη πόλη”  ήταν  ενδιαφέρουσα και δημιουργική. Οι εντυπώσεις μας ήταν υπέροχες! Περάσαμε φανταστικά!

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Στ2 τμήματος

  Ακολουθεί ταινία με φωτογραφίες μαθητών/τριών

Links: