ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

    Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι:

  • Την Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2014 και ώρα 16.15 στο χώρο του σχολείου μας θα δοθούν οι έλεγχοι προόδου του α΄ τριμήνου από τους/τις δασκάλους/ες όλων των τμημάτων στους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών (Γ΄, Δ΄, Ε΄ και Στ΄ τάξεις) και θα γίνει ενημέρωση αναφορικά με την πρόοδο των παιδιών.
  • Σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο, στις τάξεις Α΄ και Β΄ δε χορηγείται έλεγχος προόδου, αλλά γίνεται  προφορική ενημέρωση των γονέων, με βάση τα στοιχεία της περιγραφικής αξιολόγησης και τις ιδιαίτερες παρατηρήσεις που αφορούν την επίδοση του μαθητή/τριας.
  • Την ίδια στιγμή στο χώρο του σχολείου θα βρίσκονται και οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων από τους/τις οποίους/ες μπορείτε να ενημερώνεστε σχετικά με την πρόοδο των παιδιών.  

  Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ                                                                       ΓΟΥΤΣΗ ΘΕΟΔΩΡΑ

ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΜΑΣ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ

Με ένα πολύ ενδιαφέρον θέμα αποφάσιασαν να ασχοληθούν τα παιδιά του Στ1 τμήματος με το δάσκαλό τους, κ. Ανδρέου Νικόλαο, στο πλαίσιο του μαθήματος της Γεωγραφίας αλλά και της Ευέλικτης Ζώνης: ΤΟ ΗΛΙΑΚΟ ΜΑς ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΛΑΝΗΤΕΣ.  Αφού αρχικά συνέλεξαν πληροφορίες για το θέμα, έφτιαξαν τους πλανήτες με απλά υλικά και τους ανάρτησαν στην οροφή του πρώτου ορόφου του σχολείου μας. Αξίζει να έρθετε να τους θαυμάσετε!

ΑΣΚΗΣΗ ΕΚΚΕΝΩΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ

Πραγματοποιήθηκε σήμερα Παρασκευή 5/12/2014, άσκηση εκκένωσης του σχολικού μας κτιρίου για περίπτωση έκτακτης ανάγκης, με την ενεργή συμμετοχή των μαθητών/τριών  και του εκπαιδευτικού προσωπικού.

Σκοπός της άσκησης ήταν η εκπαίδευση του προσωπικού και των μαθητών/τριών και η ανταλλαγή απόψεων και τεχνογνωσίας ανάμεσα στους εμπλεκόμενους φορείς.

Το πρωί η Διευθύντρια του σχολείου υπενθύμισε σε μαθητές/τριες και εκπαιδευτικούς τις ενδεδειγμένες ενέργειες για τις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Στη συνέχεια έγινε λεπτομερέστερη ανάλυση των δεδομένων σε όλα τα τμήματα. Έγινε αναφορά στις ενέργεις που γίνονται πριν, κατά τη διάρκεια και μετά το σεισμό.

Παρόλο που είναι η δεύτερη άσκηση που πραγματοποιείται την τρέχουσα σχολική χρονιά, εντοπίστηκαν αδυναμίες και επισημάνθηκαν ατέλειες. Στο τέλος, η Διευθύντρια επεσήμανε σε όλους τα «αδύνατα» σημεία που παρατηρήθηκαν και αναφέρθηκε και σε απρόβλεπτους παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν μια άσκηση.

Επίσκεψη στο Σχολείο Ειδικής Αγωγής Βέροιας

Επίσκεψη στο Σχολείο Ειδικής Αγωγής

Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες) καθιερώθηκε να εορτάζεται στις 3 Δεκεμβρίου από το 1992, επειδή εκείνη την ημέρα η Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ υιοθέτησε το Πρόγραμμα δράσης για τα ΑΜΕΑ.
Η ημέρα αυτή  είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για τα παιδιά να γνωρίσουν λίγο καλύτερα τα άτομα αυτά και τον τρόπο ζωής τους. Είναι ένα πολύ ευαίσθητο θέμα όμως μπορεί να βάλει τα θεμέλια στη σκέψη των παιδιών για τη διαφορετικότητα και το σεβασμό απέναντι στα άτομα αυτά και να καταλάβουν καλύτερα τον τρόπο ζωής τους.

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα ατόμων με Αναπηρία επισκεφτήκαμε το σχολείο Ειδικής Αγωγής.
Μπαίνοντας στο προαύλιο του σχολείου αντικρίσαμε το Ειδικό Σχολείο της πόλης μας. Στεγάζεται στον ίδιο χώρο με το 8ο Δημοτικό Σχολείο. Όταν φτάσαμε στο εσωτερικό του σχολείου, μπροστά μας απλώθηκε ένας τεράστιος διάδρομος με πολλές αίθουσες. Παντού στους τοίχους υπήρχαν φωτογραφίες από τις δραστηριότητες των μαθητών.
Δυο πολύ ευγενικές κυρίες μας πλησίασαν και μας καλωσόρισαν. Μας πήγαν σε μια αίθουσα στην οποία αφού γνωριστήκαμε και μας προετοίμασαν για το τι θα δούμε.
Στη συνέχεια, επισκεφτήκαμε μια αίθουσα όπου υπήρχαν δύο μαθητές και ο δάσκαλός τους. Ο δάσκαλος μας εξήγησε ότι ο κάθε δάσκαλος έχει από πέντε μαθητές, λόγω του διαφορετικού νοητικού επιπέδου τους, τους χωρίζουν σε ομάδες των δύο ή των τριών παιδιών, για να γίνει πιο κατανοητό το μάθημα.
Έπειτα, μας οδήγησαν στην αίθουσα πληροφορικής και μετά στην κουζίνα όπου εκεί μαθαίνουν τα παιδιά να τρώνε.
Αφού τελείωσε η ξενάγηση επιστρέψαμε στην αρχική μας αίθουσα. Έφεραν και τρεις μαθητές να κάτσουν μαζί μας. Εκεί, παίξαμε παιχνίδια που μας έκαναν να νιώσουμε όπως τα παιδιά με ειδικές ανάγκες. Περπατήσαμε χωρίς να έχουμε τη δυνατότητα να δούμε, κλείνοντας τα μάτια μας προσπαθούσαμε να βρούμε διάφορα σημεία της αίθουσας, και κάποια από τα τρόφιμα που μας έδωσαν χρησιμοποιώντας την όσφρηση και την αφή. Ακόμη μερικά παιδιά ανέβηκαν σε αναπηρικό καροτσάκι προσπαθώντας να κινηθούν στον χώρο.
Τέλος, ζωγραφίσαμε σε ένα χαρτόνι όλοι μαζί το σχήμα των χεριών μας και μέσα γράψαμε τα μηνύματα μας. Αφού τελειώσαμε τη ζωγραφική, παρακολουθήσαμε ένα βίντεο σχετικά με τις διαφορές που έχουν οι άνθρωποι μεταξύ τους.
Δάκρυα πλημμύρισαν στα πρόσωπά μας από αυτήν την συγκινητική εμπειρία. Θα θέλαμε να επισκεφτούμε ξανά το Ειδικό Σχολείο και να βλέπουμε παιδιά να χαίρονται με αυτά που ήδη έχουν και μπορούν να κάνουν.

Άννα Ιωαννίδου
Μαθήτρια του τμήματος  Στ2

 

Τα παιδιά του ΣΤ1 κάνουν λίμερικ

Οι πρώτοι μελετητές της Ιστορίας της Ελληνικής Παιδικής Λογοτεχνίαs (Δ.Δάκος και Χ. Σακελλαρίου) αντιμετώπισαν το λίμερικ επιφυλακτικά έως και απορριπτικά . Υποστήριζαν ότι αφήνει τελικά στη ψυχή του παιδιού ένα κενό και δεν οικοδομεί μέσα του κάτι θετικό. Σύγχρονοι μελετητές (Β. Αναγνωστόπουλος, Αλ. Ακριτόπουλος), όμως, επισημαίνουν την αξία του μέσα στις δυνατότητες της λογοπλασίας, του χιούμορ και του ρυθμού που το διακρίνουν.Ο Gianni Rodari, το θεωρεί ως ιδανικό ποιητικό είδος στη σχολική τάξη, τόσο ως ακρόαση, απαγγελία- αποδοχή, όσο και ως τρόπο δημιουργικής έκφρασης από τα παιδιά.
Λίμερικ ονομάζεται ένα είδος ποίησης, που αποτελείται από μια χιουμοριστική στροφή πέντε στίχων και έχει ομοιοκαταληξία που ακολουθεί τον κανόνα αα-ββ-α, δηλαδή ο 1ος στίχος ομοιοκαταληκτεί με τον 2ο και τον 5ο στίχο και ο 3ος με τον 4ο. Είναι ποιήματα σύντομα, σατιρικά ή απλώς κωμικά, α-νοηματικά/ά-λογα.
Τα λίμερικ πρωτοδημοσιεύτηκαν στην Αγγλία , με ρίζες από παραδοσιακές – λαϊκές ποιητικές φόρμες στα 1719. Αναγνωρίστηκαν ως δόκιμο ποιητικό είδος το 1846, με το έργο του Εδουάρδου Ληρ: «Το βιβλίο των ανοησιών» (The book of nonsense). Το έργο αυτό πρόσφερε στην Ποίηση μια ανάλαφρη, παιχνιδιάρικη διάσταση και μια πρωτόγνωρη ελευθερία. Τον Λιρ τον μιμήθηκαν μεγάλοι συγγραφείς, όπως ο Σουίνμπερν, ο Τένυσον, ο Κίπλινγκ, αλλά μάλλον δεν μπόρεσαν να τον φτάσουν.
Στην Ελλάδα, πρώτος που αποπειράθηκε να γράψει λίμερικ είναι ο Γιώργος Σεφέρης. Μάλιστα, πήγε να αποδώσει τον όρο στα ελληνικά με τη λέξη «ληρολόγημα», συνδυάζοντας το όνομα του Λιρ με τη λέξη «λήρος», που σημαίνει τρελή κουβέντα, ασυνάρτητα λόγια. Το 1975 εξέδωσε μια συλλογή από λίμερικ, με τον τίτλο
«Ποιήματα με ζωγραφιές σε μικρά παιδιά.» Εδώ το πρώτο της συλλογής :

Ήταν μια κοπέλα από τη Σάμο
που έχωσε το δεξί της στην άμμο
και με τ” άλλο χέρι
εκρατούσε ένα αστέρι
ετούτη η κοπέλα απ” τη Σάμο.
Πηγή: η λέσχη του βιβλίου

Στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας «Η ζωή σε άλλους τόπους» γνωρίσαμε το λίμερικ από τον ποιητή μας Γιώργο Σεφέρη. Αυτός μας ενέπνευσε και με τη βοήθεια του δασκάλου μας, που μας δίδαξε την τεχνική αυτού του είδους ποίησης, κάναμε τα δικά μας ληρολογήματα, τα ζωγραφίσαμε και σας τα παρουσιάζουμε!

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του ΣΤ1

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΛΙΜΕΡΙΚ

Επίσκεψη στη Δημόσια Βιβλιοθήκη Βέροιας

Επίσκεψη στη Δημόσια Βιβλιοθήκη Βέροιας

Οι μαθητές / τριες του Στ2 τμήματος με τη δασκάλα τους, κ. Παπαδοπούλου Μαρία, επισκέφθηκαν τη Δημόσια Βιβλιοθήκη Βέροιας για να συμμετάσχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εσύ και μόνο» της Linda Kranz.

mono

     Την Τετάρτη 12 Νοεμβρίου πήγαμε με την τάξη μου στη Δημόσια βιβλιοθήκη και συμμετείχαμε σε μια δραστηριότητα. Όταν φτάσαμε μας υποδέχτηκε με χαρά η υπεύθυνη της δραστηριότητας και αφού μας συστήθηκε, μας ενημέρωσε για τις ώρες λειτουργίας της βιβλιοθήκης και τι μπορεί να μας προσφέρει.
Αργότερα παρακολουθήσαμε σε προβολή το εικονογραφημένο βιβλίο « Εσύ και μόνο ». Η ιστορία ενός ψαριού που ήτανε η ώρα να φύγει και οι γονείς του τού δίνανε συμβουλές για το τι θα κάνει στο δρόμο του. Ακολούθησε συζήτηση, γράψαμε και ζωγραφίσαμε τα δικά μας μηνύματα όπως : Εγώ και μόνo! θα κάνω τον κόσμο καλύτερο αν….
Όταν τέλειωσε η δραστηριότητα όσοι είχαν κάρτα δανειστήκανε βιβλία και μετά φύγαμε για το σχολείο. Περάσαμε πολύ ωραία θα ήθελα να ξαναπάμε!!!!!!!

Ταχματζίδου Εύα -μαθήτρια

Ακολουθεί βίντεο

 

21 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ – ΗΜΕΡΑ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ

Στις 21 Νοεμβρίου  εορτάζεται κάθε χρόνο, ανήμερα των εισοδίων της Θεοτόκου, η ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ. Η παραπάνω ημέρα έχει αφιερωθεί στη μνήμη και στην απόδοση τιμής σε όλους όσους  έδωσαν τη ζωή τους για την προάσπιση της εδαφικής ακεραιότητας και της εθνικής υπερηφάνειας της πατρίδας μας και του λαού μας αντίστοιχα. Την ημέρα αυτή το Έθνος τιμά τους αμέτρητους ήρωες και υπερασπιστές του, που στέκουν μέρα και νύκτα ακοίμητοι φρουροί των συνόρων (σε ξηρά, αέρα και θάλασσα) προκειμένου να υπάρχει ευημερία, ασφάλεια, ειρήνη και δημοκρατία στη χώρα μας.

Οι μαθητές/τριες των Γ1 και Ε2 τμημάτων με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών κ. Μουταφίδου Ειρήνης (ΠΕ11) και κ. Βαβούρα Δέσποινας (ΠΕ05) επισκέφθηκαν τη Λέσχη Αξιοματικών Βέροιας, στις 11.00 π.μ προκειμένου να παρακολουθήσουν μία έκθεση φωτογραφίας και πολεμικού υλικού που παρουσιάστηκε εκεί.

Επίσκεψη στο Δημαρχείο της πόλης μας

Την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τις υπηρεσίες του Δήμου μας είχαν σήμερα τα παιδιά της Γ΄τάξης (Γ1, Γ2 και Γ3 τμήματα). Στο πλαίσιο των μαθημάτων της Μελέτης και Ευέλικτης ζώνης επισκέφθηκαν το Δημαρχείο μας με τη συνοδεία των δασκάλων τους, κ. Αντωνίου Γεώργιου, κ. Παπαδοπούλου Μαρίνας και κ. Σιδηροπούλου Ελένης.
Στόχος της επίσκεψης ήταν να προσεγγίσουν βιωματικά και να γνωρίσουν τον τρόπο λειτουργίας της τοπικής αυτοδιοίκησης. Τα παιδιά υποδέχθηκε και ξενάγησε στους χώρους ο κ Μαυροκεφαλίδης Νικόλαος. Μέσα από τη σύντομη περιήγηση στο Δημαρχείο, οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τις υπηρεσίες του, να ενημερωθούν από τους ίδιους τους υπαλλήλους για το επιτελούμενο έργο. Επίσης, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου οι μαθητές/τριες γνώρισαν το χώρο όπου το δημοτικό συμβούλιο αποφασίζει για το μέλλον της πόλη τους.

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, με θεματικό άξονα: «Ρατσισμός και Διαφορετικότητα, όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι»

Οι μαθητές του  τμήματος  ΣΤ2 ΄ παρακολούθησαν:
 την ελληνική αντιρατσιστική ταινία «Τζαφάρ»
 την ελληνική ταινία μικρού μήκους «Pet shop»
 την ταινία «Το ραγισμένο δοχείο»

Έγινε συζήτηση και καταγραφή των ανεπιθύμητων συμπεριφορών.
Εντόπισαν τις μορφές του ρατσισμού και συζήτησαν:
• για τις μορφές
• τα αίτια
• τις συνέπειες
• τις λύσεις του Ρατσισμού

 Ανάγνωση του ποιήματος

ποίημα

 Σε ομάδες δημιούργησαν τις εικαστικές τους παρεμβάσεις και τα μηνύματά τους.
 Παρακολούθησαν και τραγούδησαν τους στίχους « Αερικά και φίλοι διαφορετικοί »
 Εργάστηκαν σε ομάδες και δημιούργησαν τις δικές τους παρουσιάσεις.

Δείτε τις παρουσιάσεις των μαθητών!

ΟΧΙ ΣΤΟ ΡΑΤΣΙΣMO

Ακολουθεί βίντεο

 

Επίσκεψη στο τυπογραφείο

Επίσκεψη της  Στ2΄τάξης στο τυπογραφείο

Την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014 πήγαμε να παρακολουθήσουμε πως τυπώνεται μια εφημερίδα. Συγκεκριμένα πήγαμε στην εφημερίδα «Βέροια» και «Κερκίδα», εκεί ο υπεύθυνος – ιδιοκτήτης μας έδειξε τα βήματα που γίνονται για να τυπωθεί μια εφημερίδα.
Το πρώτο βήμα για να τυπωθεί μια εφημερίδα είναι δημοσιογραφική δουλειά και το γράψιμο των κειμένων. Μετά περνάνε τις πληροφορίες στον υπολογιστή και αφού τις επεξεργαστούνε τις στέλνουν στο τυπογραφείο.
Για να ξεκινήσει η παραγωγή της ο υπεύθυνος του τυπογραφείου εκτυπώνει τις πληροφορίες πάνω σε ριζόχαρτο, έπειτα τις μοντάρει στη μονταζιέρα και βάζει το μοντάζ σε τσίγκο όπου τον τοποθετεί σε ένα μηχάνημα που το θερμαίνει με αποτέλεσμα τα γράμματα να εμφανίζονται πάνω του. Στη συνέχεια ρίχνει ένα χημικό υγρό πάνω στον τσίγκο για να καθαρίσει και προχωράει στην εκτύπωση με τη βοήθεια των εκτυπωτικών μηχανών.
Το εκτυπωμένο υλικό μεταφέρεται στο κόφτη όπου εκεί η εφημερίδα παίρνει την οριστική της μορφή. Επίσης μάθαμε πως όλο αυτό το πανέμορφο ταξίδι της εφημερίδας διαρκεί έξι ώρες.
Τέλος ακολουθεί το δίπλωμα και η διαμονή στα πρακτορεία τύπου και τα περίπτερα. Η επίσκεψη μας ήταν μια ευχάριστη εμπειρία στον κόσμο της εφημερίδας!ΣΚΥΛΟΣ

Μαρία-Άννα Δαλιγκάρου
Στέλλα Πάνου

Ακολουθεί ταινία

Links: