Search
Archives

You are currently browsing the 12ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας blog archives for Νοέμβριος, 2014.

Archive for Νοέμβριος, 2014

Τα παιδιά του ΣΤ1 κάνουν λίμερικ

Οι πρώτοι μελετητές της Ιστορίας της Ελληνικής Παιδικής Λογοτεχνίαs (Δ.Δάκος και Χ. Σακελλαρίου) αντιμετώπισαν το λίμερικ επιφυλακτικά έως και απορριπτικά . Υποστήριζαν ότι αφήνει τελικά στη ψυχή του παιδιού ένα κενό και δεν οικοδομεί μέσα του κάτι θετικό. Σύγχρονοι μελετητές (Β. Αναγνωστόπουλος, Αλ. Ακριτόπουλος), όμως, επισημαίνουν την αξία του μέσα στις δυνατότητες της λογοπλασίας, του χιούμορ και του ρυθμού που το διακρίνουν.Ο Gianni Rodari, το θεωρεί ως ιδανικό ποιητικό είδος στη σχολική τάξη, τόσο ως ακρόαση, απαγγελία- αποδοχή, όσο και ως τρόπο δημιουργικής έκφρασης από τα παιδιά.
Λίμερικ ονομάζεται ένα είδος ποίησης, που αποτελείται από μια χιουμοριστική στροφή πέντε στίχων και έχει ομοιοκαταληξία που ακολουθεί τον κανόνα αα-ββ-α, δηλαδή ο 1ος στίχος ομοιοκαταληκτεί με τον 2ο και τον 5ο στίχο και ο 3ος με τον 4ο. Είναι ποιήματα σύντομα, σατιρικά ή απλώς κωμικά, α-νοηματικά/ά-λογα.
Τα λίμερικ πρωτοδημοσιεύτηκαν στην Αγγλία , με ρίζες από παραδοσιακές ? λαϊκές ποιητικές φόρμες στα 1719. Αναγνωρίστηκαν ως δόκιμο ποιητικό είδος το 1846, με το έργο του Εδουάρδου Ληρ: «Το βιβλίο των ανοησιών» (The book of nonsense). Το έργο αυτό πρόσφερε στην Ποίηση μια ανάλαφρη, παιχνιδιάρικη διάσταση και μια πρωτόγνωρη ελευθερία. Τον Λιρ τον μιμήθηκαν μεγάλοι συγγραφείς, όπως ο Σουίνμπερν, ο Τένυσον, ο Κίπλινγκ, αλλά μάλλον δεν μπόρεσαν να τον φτάσουν.
Στην Ελλάδα, πρώτος που αποπειράθηκε να γράψει λίμερικ είναι ο Γιώργος Σεφέρης. Μάλιστα, πήγε να αποδώσει τον όρο στα ελληνικά με τη λέξη “ληρολόγημα”, συνδυάζοντας το όνομα του Λιρ με τη λέξη “λήρος”, που σημαίνει τρελή κουβέντα, ασυνάρτητα λόγια. Το 1975 εξέδωσε μια συλλογή από λίμερικ, με τον τίτλο
“Ποιήματα με ζωγραφιές σε μικρά παιδιά.” Εδώ το πρώτο της συλλογής :

Ήταν μια κοπέλα από τη Σάμο
που έχωσε το δεξί της στην άμμο
και με τ’ άλλο χέρι
εκρατούσε ένα αστέρι
ετούτη η κοπέλα απ’ τη Σάμο.
Πηγή: η λέσχη του βιβλίου

Στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας «Η ζωή σε άλλους τόπους» γνωρίσαμε το λίμερικ από τον ποιητή μας Γιώργο Σεφέρη. Αυτός μας ενέπνευσε και με τη βοήθεια του δασκάλου μας, που μας δίδαξε την τεχνική αυτού του είδους ποίησης, κάναμε τα δικά μας ληρολογήματα, τα ζωγραφίσαμε και σας τα παρουσιάζουμε!

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του ΣΤ1

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ ΛΙΜΕΡΙΚ

Επίσκεψη στη Δημόσια Βιβλιοθήκη Βέροιας

Επίσκεψη στη Δημόσια Βιβλιοθήκη Βέροιας

Οι μαθητές / τριες του Στ2 τμήματος με τη δασκάλα τους, κ. Παπαδοπούλου Μαρία, επισκέφθηκαν τη Δημόσια Βιβλιοθήκη Βέροιας για να συμμετάσχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Εσύ και μόνο» της Linda Kranz.

mono

     Την Τετάρτη 12 Νοεμβρίου πήγαμε με την τάξη μου στη Δημόσια βιβλιοθήκη και συμμετείχαμε σε μια δραστηριότητα. Όταν φτάσαμε μας υποδέχτηκε με χαρά η υπεύθυνη της δραστηριότητας και αφού μας συστήθηκε, μας ενημέρωσε για τις ώρες λειτουργίας της βιβλιοθήκης και τι μπορεί να μας προσφέρει.
Αργότερα παρακολουθήσαμε σε προβολή το εικονογραφημένο βιβλίο « Εσύ και μόνο ». Η ιστορία ενός ψαριού που ήτανε η ώρα να φύγει και οι γονείς του τού δίνανε συμβουλές για το τι θα κάνει στο δρόμο του. Ακολούθησε συζήτηση, γράψαμε και ζωγραφίσαμε τα δικά μας μηνύματα όπως : Εγώ και μόνo! θα κάνω τον κόσμο καλύτερο αν?.
Όταν τέλειωσε η δραστηριότητα όσοι είχαν κάρτα δανειστήκανε βιβλία και μετά φύγαμε για το σχολείο. Περάσαμε πολύ ωραία θα ήθελα να ξαναπάμε!!!!!!!

Ταχματζίδου Εύα -μαθήτρια

Ακολουθεί βίντεο

 

21 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ – ΗΜΕΡΑ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ

Στις 21 Νοεμβρίου  εορτάζεται κάθε χρόνο, ανήμερα των εισοδίων της Θεοτόκου, η ΗΜΕΡΑ ΤΩΝ ΕΝΟΠΛΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ. Η παραπάνω ημέρα έχει αφιερωθεί στη μνήμη και στην απόδοση τιμής σε όλους όσους  έδωσαν τη ζωή τους για την προάσπιση της εδαφικής ακεραιότητας και της εθνικής υπερηφάνειας της πατρίδας μας και του λαού μας αντίστοιχα. Την ημέρα αυτή το Έθνος τιμά τους αμέτρητους ήρωες και υπερασπιστές του, που στέκουν μέρα και νύκτα ακοίμητοι φρουροί των συνόρων (σε ξηρά, αέρα και θάλασσα) προκειμένου να υπάρχει ευημερία, ασφάλεια, ειρήνη και δημοκρατία στη χώρα μας.

Οι μαθητές/τριες των Γ1 και Ε2 τμημάτων με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών κ. Μουταφίδου Ειρήνης (ΠΕ11) και κ. Βαβούρα Δέσποινας (ΠΕ05) επισκέφθηκαν τη Λέσχη Αξιοματικών Βέροιας, στις 11.00 π.μ προκειμένου να παρακολουθήσουν μία έκθεση φωτογραφίας και πολεμικού υλικού που παρουσιάστηκε εκεί.

Επίσκεψη στο Δημαρχείο της πόλης μας

Την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά τις υπηρεσίες του Δήμου μας είχαν σήμερα τα παιδιά της Γ΄τάξης (Γ1, Γ2 και Γ3 τμήματα). Στο πλαίσιο των μαθημάτων της Μελέτης και Ευέλικτης ζώνης επισκέφθηκαν το Δημαρχείο μας με τη συνοδεία των δασκάλων τους, κ. Αντωνίου Γεώργιου, κ. Παπαδοπούλου Μαρίνας και κ. Σιδηροπούλου Ελένης.
Στόχος της επίσκεψης ήταν να προσεγγίσουν βιωματικά και να γνωρίσουν τον τρόπο λειτουργίας της τοπικής αυτοδιοίκησης. Τα παιδιά υποδέχθηκε και ξενάγησε στους χώρους ο κ Μαυροκεφαλίδης Νικόλαος. Μέσα από τη σύντομη περιήγηση στο Δημαρχείο, οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τις υπηρεσίες του, να ενημερωθούν από τους ίδιους τους υπαλλήλους για το επιτελούμενο έργο. Επίσης, στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου οι μαθητές/τριες γνώρισαν το χώρο όπου το δημοτικό συμβούλιο αποφασίζει για το μέλλον της πόλη τους.

Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού, με θεματικό άξονα: «Ρατσισμός και Διαφορετικότητα, όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι»

Οι μαθητές του  τμήματος  ΣΤ2 ΄ παρακολούθησαν:
? την ελληνική αντιρατσιστική ταινία «Τζαφάρ»
? την ελληνική ταινία μικρού μήκους «Pet shop»
? την ταινία «Το ραγισμένο δοχείο»

Έγινε συζήτηση και καταγραφή των ανεπιθύμητων συμπεριφορών.
Εντόπισαν τις μορφές του ρατσισμού και συζήτησαν:
? για τις μορφές
? τα αίτια
? τις συνέπειες
? τις λύσεις του Ρατσισμού

? Ανάγνωση του ποιήματος

ποίημα

? Σε ομάδες δημιούργησαν τις εικαστικές τους παρεμβάσεις και τα μηνύματά τους.
? Παρακολούθησαν και τραγούδησαν τους στίχους « Αερικά και φίλοι διαφορετικοί »
? Εργάστηκαν σε ομάδες και δημιούργησαν τις δικές τους παρουσιάσεις.

Δείτε τις παρουσιάσεις των μαθητών!

ΟΧΙ ΣΤΟ ΡΑΤΣΙΣMO

Ακολουθεί βίντεο

 

Επίσκεψη στο τυπογραφείο

Επίσκεψη της  Στ2΄τάξης στο τυπογραφείο

Την Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2014 πήγαμε να παρακολουθήσουμε πως τυπώνεται μια εφημερίδα. Συγκεκριμένα πήγαμε στην εφημερίδα «Βέροια» και «Κερκίδα», εκεί ο υπεύθυνος ? ιδιοκτήτης μας έδειξε τα βήματα που γίνονται για να τυπωθεί μια εφημερίδα.
Το πρώτο βήμα για να τυπωθεί μια εφημερίδα είναι δημοσιογραφική δουλειά και το γράψιμο των κειμένων. Μετά περνάνε τις πληροφορίες στον υπολογιστή και αφού τις επεξεργαστούνε τις στέλνουν στο τυπογραφείο.
Για να ξεκινήσει η παραγωγή της ο υπεύθυνος του τυπογραφείου εκτυπώνει τις πληροφορίες πάνω σε ριζόχαρτο, έπειτα τις μοντάρει στη μονταζιέρα και βάζει το μοντάζ σε τσίγκο όπου τον τοποθετεί σε ένα μηχάνημα που το θερμαίνει με αποτέλεσμα τα γράμματα να εμφανίζονται πάνω του. Στη συνέχεια ρίχνει ένα χημικό υγρό πάνω στον τσίγκο για να καθαρίσει και προχωράει στην εκτύπωση με τη βοήθεια των εκτυπωτικών μηχανών.
Το εκτυπωμένο υλικό μεταφέρεται στο κόφτη όπου εκεί η εφημερίδα παίρνει την οριστική της μορφή. Επίσης μάθαμε πως όλο αυτό το πανέμορφο ταξίδι της εφημερίδας διαρκεί έξι ώρες.
Τέλος ακολουθεί το δίπλωμα και η διαμονή στα πρακτορεία τύπου και τα περίπτερα. Η επίσκεψη μας ήταν μια ευχάριστη εμπειρία στον κόσμο της εφημερίδας!ΣΚΥΛΟΣ

Μαρία-Άννα Δαλιγκάρου
Στέλλα Πάνου

Ακολουθεί ταινία

Τα παιδιά του Α2 στη Βιβλιοθήκη της πόλης μας

Tη Δημόσια Βιβλιοθήκη της πόλης μας επισκέφθηκαν οι μαθητές/τριες του Α2 τμήματος με τη δασκάλα τους, κ. Καράμπελα Παναγιώτα, στις 11/11/2014, προκειμένου να παρακολουθήσουν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Το χρυσόψαρό μου!” Το πρόγραμμα βασίζεται στην ανάγνωση του ομώνυμου παραμυθιού όπου ένα μικρό παιδί περιγράφει με τρυφερότητα και χαριτωμένα παραδείγματα τις αρετές και τα ελαττώματα του καλύτερού του φίλου, ενός χρυσόψαρου.
Το βιβλίο περιλαμβάνει μια απαρίθμηση διαφόρων ιδιοτήτων και συμπεριφορών -πραγματικών και φανταστικών- που το παιδί αποδίδει στο χρυσόψαρό του. Ο τρόπος που μιλάει μαρτυρά τα αισθήματά του για τον αγαπημένο του φίλο: τον νοιάζεται, τον φροντίζει, τον θαυμάζει, ξέρει τις συνήθειές του, τις ιδιοτροπίες του, αποδέχεται τα θετικά και τα αρνητικά του.
Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν εικόνες της ιστορίας. Η γυάλα του χρυσόψαρου, που τοποθετείται κάθε φορά σε διαφορετικό φόντο, το χρώμα του οποίου είναι συναφές με ό,τι συμβαίνει στον ήρωα: ροζ όταν είναι ερωτευμένος, κίτρινο-ώχρα στις διακοπές (ηλιοφάνεια, άμμος), μπλε-γκρι-μαύρο όταν βλέπει εφιάλτες (φόβος, ανασφάλεια), κόκκινο όταν θυμώνει, κλπ. Η γυάλα είναι πάντα στις αποχρώσεις του μπλε και συμβολίζει το σπίτι του, δηλαδή ένα σταθερό σημείο αναφοράς στην ζωή του ήρωα, την στιγμή που ο έξω κόσμος μεταβάλλεται διαρκώς.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ KIDS’ ATHLETICS ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

Στο πρόγραμμα «Kids? Athletics», συμμετείχαν τα παιδιά του σχολείου μας σήμερα Δευτέρα 3/11/2014. Το πρόγραμμα αυτό σχετίζεται με την προαγωγή του αθλητισμού, του φίλαθλου πνεύματος και της εξωσχολικής σωματικής άσκησης σύμφωνα με τις αρχές του ολυμπιακού ιδεώδους αλλά και την παιδευτική αξία του αθλητισμού στη διαμόρφωση της προσωπικότητας των νέων.

Ο ρόλος του προγράμματος είναι επιμορφωτικός και έχει ως στόχο να φέρει τα παιδιά των ευαίσθητων ηλικιών των δημοτικών σχολείων κοντά στον κλασσικό αθλητισμό, να καλλιεργήσει την ενασχόληση τους με αυτόν, να τονίσει τα πολλαπλά οφέλη που προκύπτουν από τον αθλητισμό και ταυτόχρονα να εκπαιδευτούν στην ιστορία, τον πολιτισμό και τις αρχές του αθλητισμού μέσω του παιχνιδιού που προσφέρει το Kids? Athletics.

Οι καθηγητές Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας, κ. Τσιούχας Δημήτριος και κ. Μιχαηλίδου Ελένη, σε συνεργασία με τον υπεύθυνο για την υλοποίηση του προγράμματος Kids? Athletics, κ. Βαρυτιμίδη Χαράλαμπο (υπεύθυνο προγράμματος για τους νομούς Πιερίας και Ημαθίας), και την συμβολή των υπολοίπων εκπ/κών του σχολείου ανέδειξαν την αξία του προγράμματος μέσα από τις ιδιαίτερα επιτυχημένες δράσεις αθλητισμού.

Η Δ/ντρια του σχολείου και το Διδακτικό Προσωπικό ευχαριστούμε θερμά τον κ. Βαρυτιμίδη Χαράλαμπο, ο οποίος αποδέχθηκε την πρόσκλησή μας.

Links: