Search
Archives

You are currently browsing the 12ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας blog archives for Απρίλιος, 2022.

Archive for Απρίλιος, 2022

Συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών της Δ΄ τάξης σε διαδικτυακό διαγωνισμό ζωγραφικής με θέμα την «Οδική Ασφάλεια»

Με μεγάλη προθυμία οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Δ1 και  Δ2 του σχολείου μας, συμμετείχαν σε διαδικτυακό διαγωνισμό έκθεσης ζωγραφικής με θέμα την «οδική ασφάλεια». Η διοργάνωση έγινε με πρωτοβουλία του Πολιτιστικού Συλλόγου Μακροχωρίου “Ψηφιδωτό”, σε ανάμνηση των 21 μαθητών και μαθητριών που είχαν χάσει τη ζωή τους στο δυστύχημα των Τεμπών στις 13.04.2003.

     Με διάπυρο ζήλο και αστείρευτη έμπνευση, τα παιδιά έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό στη δημιουργία ζωγραφιών σχετικών με το θέμα. Επιστράτευσαν τις γνώσεις και τις εμπειρίες τους, από όλα όσα είχαν διδαχτεί στο πρόγραμμα κυκλοφοριακής αγωγής που υλοποίησαν στην τάξη. Μάλιστα, πολύτιμη ήταν η συνεισφορά και της δασκάλας των καλλιτεχνικών κ. Μοσχοπούλου Ελισάβετ, στη δημιουργία των ζωγραφιών των παιδιών του Δ1 τμήματος.

     Το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό. Οι ζωγραφιές του σχολείου μας αναρτήθηκαν στην ιστοσελίδα του Συλλόγου και απέσπασαν χιλιάδες ψήφους από το κοινό που ψήφισε. Οι ζωγραφιές ήταν όλες ξεχωριστές. Μερικές είχαν σκοπό να ενημερώσουν, άλλες δημιουργούσαν προβληματισμό, ενώ υπήρχαν και κάποιες που προκαλούσαν συγκίνηση και δέος. Μπορούμε όλοι/ες να θαυμάσουμε τα έργα των παιδιών στον σύνδεσμο https://www.psifidoto.org/draseis/photocontest-2022 . Τα έργα της ομάδος Β είναι τα έργα του Σχολείου μας.

    Πρώτη σε ψήφους αναδείχτηκε η ζωγραφιά της μαθήτριας του Δ2 τμήματος Δουλγερίδου Κωνσταντίνας χαρίζοντας στο σχολείο μας το πρώτο βραβείο, απ΄ όλα όσα συμμετείχαν. Η βράβευση έγινε στον χώρο του Δημαρχείου, όπου η μαθήτρια με τη συνοδεία της δασκάλας κ. Κούλη Δέσποινας παρέλαβε το βραβείο. Νικητές βέβαια είναι όλα τα παιδιά, κερδίζοντας το μεγαλύτερο βραβείο, που δεν είναι άλλο από τη χαρά της συμμετοχής. Όμως, το σημαντικότερο όλων, είναι η μεγάλη ανταπόκριση που έδειξαν σ΄ ένα τόσο ιδιαίτερο κάλεσμα. Και το απέδειξαν με τη βαθιά ευαισθησία και το έντονο ενδιαφέρον τους.  Αξίζει λοιπόν ένα μεγάλο μπράβο σε όλα τα παιδιά που συμμετείχαν αλλά και στους συμμαθητές και τις συμμαθήτριές τους, που με  εμψυχωτική διάθεση στήριξαν με την ψήφο τους την προσπάθειά τους.

Καίριο ρόλο στη συμμετοχή του σχολείου μας σ΄ αυτόν τον διαγωνισμό έπαιξε η προτρεπτική και ενθαρρυντική στάση των δασκάλων των τάξεων κ. Ριζάκη Αικατερίνης,  κ. Χιώτη Ηλία και κ. Κούλη Δέσποινας, αλλά και η αμέριστη συμβολή της διευθύντριας του σχολείου κ. Γούτση Θεοδώρας  που  στάθηκε πολύτιμος αρωγός στην υλοποίηση αυτής της εκπαιδευτικής δράσης.  

Ο πρόεδρος του πολιτιστικού συλλόγου πρόσφερε στη νικήτρια μαθήτρια μια αναμνηστική πλακέτα, στους συμμετέχοντες μαθητές/τριες μια βεβαίωση συμμετοχής και στο σχολείο μας ένα αναμνηστικό δώρο. Η απονομή έγινε στο Δημαρχείο της Βέροιας την Παρασκευή 15.04.2022 και ώρα 13.00 το μεσημέρι. Ο πρόεδρος του Συλλόγου ευχαρίστησε τη διοίκηση των σχολείων που συμμετείχαν στο διαγωνισμό και χάρισε στο 12ο Δημοτικό Σχολείο ένα πολυμηχάνημα καθώς πήρε την πρώτη θέση στον διαγωνισμό και στα υπόλοιπα σχολεία που συμμετείχαν από έναν πλαστικοποιητή.

  1. ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ 1
  2. ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ 2
  3. ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ 3
  4. ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ 4
  5. ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ 5

Εκκλησιασμός στον Ιερό Ναό Αγίου Αντωνίου _ Επίσκεψη στα ΕΛ.ΤΑ. _ Α1 και Α2 τμήματα

Σήμερα Παρασκευή 15.04.2022 τα δύο τμήματα της Α΄τάξης συμμετείχαν στον εκκλησιασμό στον Ιερό Ναό του πολιούχου της πόλης μας Αγίου Αντωνίου. Αμέσως μετά το πέρας της προηγιασμένης θείας λειτουργίας, προσκύνησαν τον τάφο του Αγίου που βρίσκεται στον αύλειο χώρο του Ναού και απέλευσαν το παιχνίδι στο καταπράσινο γρασίδι του χώρου.

Στη συνέχεια έψαλλαν τα κάλαντα του Λαζάρου στον ιερέα του Αγίου Αντωνίου και στα στενά της αγοράς της πόλης δεχόμενα τις ευχές από τους κατοίκους της πόλης μας.

Τέλος, επισκέφθηκαν το ταχυδρομείο (ΕΛ.ΤΑ) της πόλης μας για να ταχυδρομήσουν γράμμα με παραλήπτη τη νονά του καθενός παιδιού προκειμένου να της υπενθυμίσουν πως αναμένουν την πασχαλιάτικη λαμπάδα για να μετέχουν στην Ανάσταση του Κυρίου.

Τα παιδιά επέστρεψαν στο Σχολείο τρισευτυχισμένα και ενθουσιασμένα από την δράση αυτή.

  1. ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ 1 (2)
  2. ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ 2 (2)
  3. ΑΓΙΟΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ 3 (2)
  4. ΕΛ.ΤΑ 2 (2)
  5. ΕΛ.ΤΑ 3 (2)
  6. ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ 1 (2)

Διαδικασία εισαγωγής των μαθητών/τριών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Καλλιτεχνικών και Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2022_2023

http://12dim-veroias.ima.sch.gr/newpage/wp-content/uploads/2022/04/ΕΞΕ-43820-2022-Διαδικασία-εισαγωγής-μαθητών-στην-Α-τάξη-Γυμνασίου-των-Μουσικών-Σχολείων-για-το-σχολικό-έτος-2022_2023.pdf

http://12dim-veroias.ima.sch.gr/newpage/wp-content/uploads/2022/04/ΕΞΕ-43822-2022-Διαδικασία-εισαγωγής-των-μαθητών-στην-Α-τάξη-Γυμνασίου-των-Καλλιτεχνικών-Σχολείων-για-το-σχολικό-έτος-2022_2023.pdf

Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Ιερά Μονή Παναγίας Δοβρά

Την Πέμπτη 14 Απριλίου 2022, μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί του 12ου Δ.Σ. Βέροιας μοιράστηκαν θησαυρούς της τοπικής ιστορίας στη διάρκεια ενός μικρού οδοιπορικού στις ανατολικές πλαγιές του Βερμίου.

Συγκεκριμένα, τα τρία τμήματα της ΣΤ’ τάξης, συνοδευόμενα από τους δασκάλους/ες τους, Σιδηροπούλου Ελένη, Λώτη Παναγιώτα και Αντώνη Κουτζιαμπασόπουλο καθώς και από την καθηγήτρια γερμανικών κ. Χριστίνα Δημητριάδου, βίωσαν την ιστορία της Ιεράς Μονής της Παναγίας Δοβρά και του Ναού του Αγίου Λουκά του Ιατρού κατά την επίσκεψή τους στον ιερό χώρο, η οποία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Προγράμματος Σχολικών Δραστηριοτήτων με τίτλο “Βιωματική μάθηση & παραγωγή πολιτισμικού υλικού –Η Μονή της Παναγίας Δοβρά” (για περισσότερες πληροφορίες Αρχείο Σχολείου, Φεβρουάριος 2022).

Με την άφιξή τους στον εκτενή καταπράσινο περίβολο του μοναστηριού, οι φιλοξενούμενοι επισκέπτες ξεκλείδωσαν το ένδοξο αλλά και μαρτυρικό ιστορικό παρελθόν της μονής (1822: αγώνας απελευθέρωσης της Μακεδονίας από τους Τούρκους, ολοκαύτωμα της Μονής και του ομώνυμου χωριού) μέσα από την προφορική αφήγηση του πατέρα Δαβίδ. Συνάμα κωδικοποίησαν τον τρόπο με τον οποίο το μακρινό συνδέεται με το νεότερο παρελθόν (Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος, φιλοξενία ορφανών στην Παιδόπολη “Καλή Παναγιά”) καθώς και το πρόσφατο και τωρινό παρόν (1995: επανίδρυση Μονής μετά από μια περίοδο εγκατάλειψης, 2005: αδελφοποίηση με τον νεοφανή Άγιο Λουκά τον Ιατρό από τη Συμφερούπολη της Ρωσίας και ανοικοδόμηση του ναού του, φιλοξενία κατασκηνώσεων και εκπαιδευτικού Κέντρου Βυζαντινών Τεχνών).

Εκτός από το θαυματουργό Αγίασμα της Ζωοδόχου Πηγής στον περιποιημένο αύλειο χώρο, η περιήγηση περιέλαβε και την ξενάγηση εντός του παλαιού καθολικού, μιας ξυλόστεγης τρίκλιτης βασιλικής του 1844, αφιερωμένης στην Κοίμηση της Θεοτόκου, όπου μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν τις εντυπωσιακές τοιχογραφίες της Μονής και τον πλούσιο εσωτερικό της διάκοσμο. 

Η ξενάγηση συνεχίστηκε με τη μετάβαση στον εκθεσιακό χώρο, όπου διατίθενται προϊόντα της Μονής ως ενθύμια, καθώς και το Ναό του Αγ. Λουκά του Ιατρού με τους χρυσούς τρούλους, που αποτελεί στολίδι της περιοχής και προορισμός κάθε πιστού προσκυνητή που αναζητά την ελπίδα στα θαύματα του Αγίου.

Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με ελεύθερο χρόνο παραμονής στην κατάφυτη τοποθεσία με την πανοραμική θέα προς τον κάμπο της Ημαθίας και με απόλαυση της ανοιξιάτικης φύσης στους χώρους αναψυχής της μονής, όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες διασκέδασαν συμμετέχοντας σε υπαίθριες αθλητικές δραστηριότητες.

Ευχαριστούμε πολύ τους πατέρες της Ιεράς Μονής και ιδιαιτέρως τον π.Δαβίδ για την αξιόλογη ξενάγηση και τη φιλοξενία στους χώρους της Μονής

Μια ιδέα από το οδοιπορικό στο παρακάτω βίντεο: youtube

Συμμετοχή σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης “Αράπιτσα, το ποτάμι μας!”_ ΚΠΕ Νάουσας _ Δ2 τμήμα

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δ2 τμήματος, στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος που πραγματοποιούν για το νερό, επισκέφτηκαν με τη συνοδεία των δασκάλων κ. Χιώτη Ηλία και κ. Κούλη Δέσποινας  το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Νάουσας. Εκεί, συμμετείχαν στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα με τον τίτλο: «Αράπιτσα, το ποτάμι μας».

     Φτάνοντας, μας υποδέχτηκε φιλόξενα ο εκπαιδευτικός κ. Μπεκιάρης Γεώργιος, που εργάζεται στο κέντρο. Προσκάλεσε τα παιδιά σε μία αίθουσα του κέντρου και τα ενημέρωσε για τον κύκλο του νερού, για το ποτάμι Αράπιτσα, για τους υγρότοπους, για την αναγκαιότητα του νερού στους ζωντανούς οργανισμούς, για τη χλωρίδα και την πανίδα της περιοχής, ενώ προέβαλε  και έναν υδρογραφικό χάρτη της περιοχής.

     Στη συνέχεια τα παιδιά ξεκίνησαν την πεζοπορία στην καταπράσινη φύση, διασχίζοντας πλακόστρωτα μονοπάτια δίπλα στον κελαρυστό ποταμό. Αρχικά έμαθαν πώς να προσανατολίζονται σ΄ ένα άγνωστο μέρος, ενώ είχαν την ευκαιρία στη διαδρομή να παρατηρήσουν κάθε λογής φυτά όπως πλατάνια, βελανιδιές, φλαμουριές, φτελιές, αλλά και μικρότερα φυτά όπως ανεμώνες και πρίμουλες, ακόμη και βρύα και λειχήνες.

     Ιδιαίτερο ενδιαφέρον  για τα παιδιά είχε το εκτροφείο θηραμάτων. Τα παιδιά θαύμασαν τα διαφορετικά είδη φασιανών (χρυσός, λευκός), ενώ είχαν το προνόμιο να παρατηρήσουν από κοντινή απόσταση μία ομάδα αγριογούρουνων, που έπαιζαν πίσω από τον περιφραγμένο χώρο που βρίσκονταν τα παιδιά.

     Έπειτα οι μαθητές και οι μαθήτριες έκαναν μία στάση στο ποτάμι για να μάθουν, πώς να ξεχωρίζουν, αν το νερό της Αράπιτσας είναι πόσιμο λαμβάνοντας υπόψη τους διάφορα κριτήρια.

     Στο τέλος, χαλάρωσαν και έπαιξαν ένα παιχνίδι εγρήγορσης και παρατηρητικότητας στο μαγευτικό τοπίο.   Φεύγοντας τα παιδιά, γεμάτα ικανοποίηση  αποχαιρέτησαν το ειδυλλιακό τοπίο και πήραν μαζί τους πολλές καινούργιες γνώσεις.

  1. ΚΠΕ1 (2)
  2. ΚΠΕ2 (2)
  3. ΚΠΕ3 (2)
  4. ΚΠΕ4 (2)
  5. ΚΠΕ5 (2)
  6. ΚΠΕ6 (2)
  7. ΚΠΕ7 (2)
  8. ΚΠΕ10 (2)
  9. ΚΠΕ11 (2)
  10. ΚΠΕ12 (2)

Υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος Στ2 τμήματος: ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ – ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗ

Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Στ2 τμήματος υλοποιούν την τρέχουσα σχολική χρονιά εκπαιδυτικό πρόγραμμα με θέμα “Διαφορετκότητα-Συμπερίληψη”. Σκοπός του προγράμματος είναι να κατανοήσουν οι μαθητές/τριες την ισότιμη συμμετοχή όλων των παιδιών, τον σεβασμό της κάθε διαφορετικής προσωπικότητας και την αποδοχή της. Έτσι οραματίζονται ένα σχολείο για όλα τα παιδιά.

            Διάφορες δράσεις υλοποιούνται από τα παιδιά του τμήματος΅: Κατασκευάζουν το δέντρο των ικανοτήτων τους. Αντιλαμβάνονται τι σημαίνει αναπηρία και ποιες είναι οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Μπαίνουν στη θέση παιδιών με διάφορες αναπηρίες βιώνοντας τις δυσκολίες μέσα από τα παιχνίδια. Ζωγραφίζουν στιγμιότυπα καθημερινότητας παιδιών με αναπηρία. Παρακολουθούν βίντεο αυτών των παιδιών. Καταγράφουν τις δέκα πιο σημαντικές αξίες της συμπερίληψης. Εντοπίζουν εμπόδια που αντιμετωπίζουν  αυτά τα άτομα τόσο στο σχολείο, όσο και στην πόλη γενικότερα. Καταγράφουν τα συναισθήματα μέσα από κάθε εργασία που συνεχώς εμπλουτίζονται.

            Το πρόγραμμα τελειώνει με συζήτηση στα πλαίσια μιας αυτοαξιολόγησης.


Επίσκεψη Δ2 τμήματος στη Δημόσια Βιβλιοθήκη _ Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Δ2 τμήματος με τη συνοδεία των δασκάλων κ. Χιώτη Ηλία και κ. Κούλη Δέσποινας  επισκέφτηκαν τη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Βέροιας. Το σχολείο μας, πιστό στην υποχρέωση να τονώνει την φιλαναγνωσία των παιδιών, επιδιώκει διαρκώς και με κάθε τρόπο να ωθεί τα παιδιά στο φανταστικό ταξίδι της ανάγνωσης.

     Οι μαθητές και οι μαθήτριες φτάνοντας δεν έκρυψαν τον ενθουσιασμό τους. Σ΄ έναν χώρο οικείο για τα πιο πολλά παιδιά – που περιλαμβάνει περισσότερα από 150.000 βιβλία – μας υποδέχτηκαν οι υπεύθυνες της Βιβλιοθήκης.

     Αρχικά, οι μαθητές και οι μαθήτριες κάθισαν αναπαυτικά σ΄ ένα άνετο μέρος της Βιβλιοθήκης και άκουσαν με αμείωτο ενδιαφέρον χρήσιμες πληροφορίες για την οργάνωση και τη λειτουργία της Βιβλιοθήκης. Έμαθαν για τον τρόπο ταξινόμησης των βιβλίων, για τις δυνατότητες που παρέχει στους επισκέπτες, για τις προϋποθέσεις του δανεισμού αλλά και πώς μπορούν τα παιδιά να αξιοποιούν τον χώρο για δημιουργική απασχόληση.

     Στη συνέχεια οι υπεύθυνες της Βιβλιοθήκης διάβασαν στα παιδιά το παραμύθι παρατηρητικότητας και φαντασίας του Μπρένταν Γουένζελ «Όλοι βλέπουμε την ίδια γάτα» και ύστερα από αβίαστη συζήτηση τα παιδιά συμπέραναν ότι καθετί που υπάρχει γύρω μας έχει διαφορετικές όψεις ανάλογα με το ποιος και από πού το βλέπει.

    Κατόπιν ανέβηκαν στον επάνω όροφο όπου ο υπεύθυνος του τμήματος Πληροφορικής κ. Τάσος Στογιαννόπουλος παρουσίασε κατασκευές ρομποτικής. Κάποιες από αυτές είχαν κίνηση και ήχο. Τα παιδιά έκθαμβα παρακολούθησαν την κατασκευή που έλυνε με απλές κινήσεις τον κύβο του Ρούμπικ.

     Τελειώνοντας την επίσκεψή μας δεν γινόταν τα παιδιά που είχαν μαζί τους τις κάρτες δανεισμού να μην αξιοποιήσουν την ευκαιρία για δανεισμό βιβλίων. Την τιμητική του είχε το βιβλίο της Πάμελα Λίντον Τράβερς «Μαίρη Πόπινς», όπου κέρδισε το ενδιαφέρον πολλών παιδιών.

    Το σημαντικό όμως είναι ότι τα παιδιά (απ)έδειξαν πως αγαπούν το βιβλίο και γι΄ αυτό θα πρέπει με κάθε ευκαιρία να ενεργοποιείται η φιλαναγνωστική τους διάθεση.  

                                                       

  1. 20220407 093538 (2)
  2. 20220407 093557 (2)
  3. Δ2 ΒΙΒΛΙΟΘΉΚΗ 2 (2)
  4. Δ2 ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ (2)
  5. Δ2 ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 (2)
  6. Δ2 ΒΙΒΛΙΟΘΉΚΗ 3 (2)
  7. Δ2 ΒΙΒΛΙΟΘΉΚΗ 4 (2)
  8. Δ2 ΒΙΒΛΙΟΘΉΚΗ 5 (2)
                                                 

Links: