«Χάρισε ένα βιβλίο»
Με επιτυχία ολοκληρώθηκε και φέτος η εθελοντική δράση «Χάρισε ένα βιβλίο» της σχολικής μας βιβλιοθήκης, που διήρκησε όλο τον Φεβρουάριο με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δωρεάς Βιβλίων στις 14 Φεβρουαρίου. Οι μικροί μας φίλοι ανταποκρίθηκαν για ακόμη μία φορά στο κάλεσμά μας και χάρισαν πάνω από 60 βιβλία από την προσωπική τους βιβλιοθήκη εμπλουτίζοντας έτσι τη συλλογή μας με σύγχρονους και ποικίλους τίτλους.
Ευχαριστούμε θερμά τα παιδιά και τους γονείς τους για τη στήριξη της προσπάθειάς μας να ενισχύσουμε τη βιβλιοθήκη μας και να προωθήσουμε τη φιλαναγνωσία στο σχολείο μας!
Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας
Με αφορμή την Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και εκφοβισμού στις 6 Μαρτίου οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ τάξης του σχολείου μας παρακολούθησαν ζωντανά μέσω ZOOM τη διαδικτυακή εκδήλωση των εκδόσεων Μεταίχμιο με θέμα «Δύναμη και βία στην εφηβεία – Βία ανηλίκων και bullying». Στην εκδήλωση αυτή, που απευθυνόταν σε μαθητές της Ε΄και Στ΄ Δημοτικού καθώς και σε μαθητές όλων των τάξεων του Γυμνασίου και της Α΄ Λυκείου, τα παιδιά είχαν τη δυνατότητα να ακούσουν τον έμπειρο ψυχίατρο, ψυχαναλυτή και συγγραφέα Νίκο Σιδέρη να θίγει το θέμα της νεανικής βίας επιχειρώντας να απαντήσει σε βασικά ερωτήματα που αφορούν στα αίτια της σχολικής βίας, στα πρότυπα των παιδιών και των εφήβων δίνοντας παράλληλα μερικές πρακτικές συμβουλές διαχείρισης και αντιμετώπισης του προβλήματος.
Μέσα από την ομιλία αυτή τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν, να ευαισθητοποιηθούν αλλά και να προβληματιστούν γύρω από το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού που δυστυχώς έχει λάβει στις μέρες μας ανησυχητικές διαστάσεις.
Η Στ’ τάξη στο 1ο Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & STEM
Την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2025 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν στο 1ο Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής & STEM που πραγματοποιήθηκε από τον Διασχολικό Όμιλο Ρομποτικής του 3ου και 4ου Γυμνασίου Βέροιας στην Αντωνιάδειο Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών.
Μέσα από την παρουσίαση και επίδειξη αυτοσχέδιων ρομποτικών κατασκευών τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τι είναι η εκπαιδευτική ρομποτική παρακολουθώντας καλές πρακτικές εφαρμογής της στην καθημερινή ζωή. Μέτρησαν το ύψος τους με τη χρήση Arduino και αισθητήρα υπερήχων, υπολόγισαν τη θερμοκρασία και την υγρασία του εσωτερικού χώρου μέσω ενός μετεωρολογικού σταθμού, προγραμμάτισαν με γραμμωτό κώδικα και διασκέδασαν «παίζοντας» με ρομποτάκια Edison.
Ήταν πράγματι μία ξεχωριστή εμπειρία που άρεσε σε όλα τα παιδιά και κινητοποίησε το ενδιαφέρον τους για τις Νέες Τεχνολογίες. Ευχαριστούμε θερμά τόσο τους μαθητές και τις μαθήτριες του Διασχολικού Ομίλου Ρομποτικής όσο και τους καθηγητές τους για τη διεξαγωγή της όμορφης και εποικοδομητικής αυτής δράσης!
Εγγραφές μαθητών/τριών στην Α΄ τάξη Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2025-2026»
Για το σχολικό έτος 2025-2026, οι αιτήσεις εγγραφής των μαθητών/τριών που φοιτούν για πρώτη φορά στην Α΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα πραγματοποιηθούν από 6 έως 26 Μαρτίου 2025. Εγγραφές μετά την 26η Μαρτίου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του/της Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ.6/23967/Δ1/4-3-2025 (B’ 979) ΚΥΑ, oι εγγραφές στα δημόσια Δημοτικά σχολεία γενικής εκπαίδευσης δύναται να πραγματοποιούνται μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr) στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα «Εγγραφή στην Πρώτη Δημοτικού» στη διεύθυνση https://adimotikou.eservices.minedu.gov.gr, με υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης εγγραφής, την οποία υποβάλλει ένας εκ των δύο γονέων/κηδεμόνων/εχόντων την επιμέλεια των μαθητών/τριών που συμπληρώνουν την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής την ηλικία των έξι (6) ετών.
Κατά το σχολικό έτος 2025-2026 στην Α’ Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα φοιτήσουν οι μαθητές/τριες που γεννήθηκαν από 1-1-2019 έως και 31-12-2019.
Δικαιολογητικά εγγραφής: αα) Βεβαίωση φοίτησης από το Νηπιαγωγείο, ββ) Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο προκύπτει η διεύθυνση κατοικίας τους μαθητή, γγ) το Ατομικό Δελτίο Υγείας μαθητή και δδ) το βιβλιάριο υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έχουν γίνει τα προβλεπόμενα εμβόλια.
Αίτηση παρακολούθησης του Προαιρετικού Ολοήμερου Προγράμματος και του Αναβαθμισμένου Προγράμματος Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου: ΔΗΜΟΤΙΚΟ-ΑΙΤΗΣΗ-ΔΗΛΩΣΗ-ΕΓΓΡΑΦΗΣ-ΣΤΟ-ΟΛΟΗΜΕΡΟ.xlsx
Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (Α.Δ.Υ.Μ): ΑΤΟΜΙΚΟ-ΔΕΛΤΙΟ-ΥΓΕΙΑΣ-ΜΑΘΗΤΗ.pdf
Οδηγίες χρήσης της ψηφιακής εφαρμογής για την εγγραφή: Οδηγίες Χρήσης Εγγραφής-ΑΔημοτικού.pdf
Για περισσότερες πληροφορίες επικοινωνείτε με τη Διεύθυνση του Σχολείου μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email: 12dimver@sch.gr) είτε μέσω τηλεφώνου (2331023332).
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα στο Βυζαντινό Μουσείο Βέροιας _ Ε1 και Ε2 τμήματα
Σε ένα επιβλητικό διατηρητέο βιομηχανικό κτίριο των αρχών του 20ου αιώνα (1911), γνωστό ως μύλος του Μάρκου, στεγάζεται το Βυζαντινό Μουσείο Βέροιας. Βρίσκεται δίπλα από το αρχαίο τείχος της πόλης, στα όρια της παραδοσιακής συνοικίας Κυριώτισσας.
Εκεί βρεθήκαμε την Πέμπτη 20/2/25 και 27/2/25 τα δύο τμήματα της Ε’ τάξης Δημοτικού του Σχολείου μας, προκειμένου να πραγματοποιήσουμε δράσεις στα πλαίσια του προγράμματος “Αντικείμενα καθημερινής χρήσης στο Βυζάντιο”, που εντάσσεται στο δίκτυο Τοπικής Ιστορίας της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ημαθίας.
Οι μαθητές/τριες, χωρισμένοι σε ομάδες, ανέλαβαν τον ρόλο του μικρού ερευνητή και, ακολουθώντας τις οδηγίες των φύλλων εργασίας, ήρθαν σε επαφή με την καθημερινότητα των απλών κατοίκων της Βυζαντινής Βέροιας. Επιστρατεύοντας την παρατηρητικότητα και την όρεξή τους για μάθηση, ανακάλυψαν τα είδη και τα υλικά των σκευών που χρησιμοποιούσαν για την προετοιμασία και το σερβίρισμα του φαγητού, τα διάφορα κοσμήματα και, γενικότερα, τα είδη καλλωπισμού ανδρών και γυναικών, καθώς και τα εργαλεία των διαφόρων επαγγελματιών. Ανακάλυψαν επίσης, τη σημασία και την επιρροή της χριστιανικής θρησκείας στην καθημερινότητα των Βυζαντινών, παρατηρώντας τόσο τις εικόνες που περιελάμβανε ένα εικονοστάσι σπιτιού και τις χρήσεις του Σταυρού στη λατρεία, όσο και τα σύμβολα που σκαλίζονταν στις ταφικές πλάκες των μνημάτων. Εξερεύνησαν ακόμη, τα σχέδια, αλλά και τα υλικά κατασκευής των ψηφιδωτών και λογάριασαν πόσα νομίσματα της εποχής τούς χρειάζονταν για συγκεκριμένες αγορές που σχετίζονταν με ανάγκες της εποχής. Τέλος, είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τη βυζαντινή γραφή και να ζωγραφίσει ο καθένας το δικό του βυζαντινό μονόγραμμα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όλα τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με τη συγκεκριμένη δράση και δήλωσαν με χαρά ότι θα ήθελαν να επαναλάβουν παρόμοιες δράσεις και στο μέλλον.
Εκπαιδευτική επίσκεψη της Γ΄τάξης στο Ιστορικό-Λαογραφικό και Φυσικής Ιστορίας Μουσείο Κοζάνης
Την περασμένη εβδομάδα, οι μαθητές/τριες των δύο τμημάτων της Γ’ τάξης του σχολείου μας είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν στον χρόνο μέσα από μια συναρπαστική επίσκεψη στο Ιστορικό – Λαογραφικό Μουσείο και Μουσείο Φυσικής Ιστορίας Κοζάνης. Το μουσείο αυτό στεγάζεται σε δύο πολυώροφα κτήρια παραδοσιακής μακεδονικής αρχιτεκτονικής και ανήκει στον Σύνδεσμο Γραμμάτων και Τεχνών Κοζάνης, που έχει ως στόχο του τη συλλογή, καταγραφή, διατήρηση και διάσωση ιστορικών, αρχαιολογικών, λαογραφικών στοιχείων , αλλά και στοιχείων που μαρτυρούν τη σταδιακή εξέλιξη του φυτικού και ζωικού κόσμου.
Με την άφιξή τους οι μαθητές/τριες πληροφορήθηκαν για τον εμπνευστή και δημιουργό του μουσείου κ. Κων/νο Ε. Σιαμπανόπουλο, ο οποίος ήταν δάσκαλος και αφιέρωσε όλη τη ζωή του στη διάσωση και προβολή του πολιτισμού και της παράδοσης του τόπου του.
Ακολούθησε η περιήγηση των μαθητών/τριών στις εκθέσεις του μουσείου.
Μέσα από τα εκθέματα, οι μαθητές/τριες ήρθαν σε επαφή με παραδοσιακές φορεσιές, σπάνια χειροποίητα αντικείμενα και εργαλεία παλαιότερων εποχών. Ένα από τα πιο αγαπημένα σημεία της επίσκεψης ήταν η αναπαράσταση ενός παλιού σπιτιού, όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δουν πώς ζούσαν οι άνθρωποι στο παρελθόν.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η ενότητα του μουσείου που ήταν αφιερωμένη στα παραδοσιακά επαγγέλματα. Οι μικροί μας επισκέπτες εντυπωσιάστηκαν από τα εργαλεία των παλιών τεχνιτών και έμαθαν για επαγγέλματα που πλέον έχουν χαθεί.
Η πιο εντυπωσιακή όμως για τους μαθητές/τριες ήταν η ενότητα της φυσικής ιστορίας του μουσείου, όπου είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν τη μεγάλη ποικιλία ζώων, φυτών και πετρωμάτων. Τα παιδιά έμειναν έκθαμβα μπροστά στα εντυπωσιακά απολιθώματα που αποκάλυπταν μυστικά αιώνων, ενώ τα πολύχρωμα πετρώματα τους έκαναν να αναρωτηθούν για τη γεωλογική ιστορία του τόπου μας. Στο σημείο αυτό μας δόθηκε η ευκαιρία να μιλήσουμε για τη σημασία της διατήρησης του φυσικού μας περιβάλλοντος και να δούμε σπάνια δείγματα χλωρίδας και πανίδας που φιλοξενούνται στο μουσείο.
Στο τέλος της επίσκεψης, οι μαθητές/τριες αγόρασαν αναμνηστικά από το περίπτερο του μουσείου και μοιράστηκαν τις εντυπώσεις τους, με πολλούς να δηλώνουν πως θα ήθελαν να ξαναεπισκεφτούν το μουσείο και με την οικογένειές τους.
Οφείλουμε να ομολογήσουμε πως η εκπαιδευτική αυτή επίσκεψη δεν ήταν μόνο μια ευκαιρία για μάθηση, αλλά και μια μοναδική εμπειρία που έφερε τα παιδιά μας πιο κοντά στις ρίζες τους και στο φυσικό κόσμο γύρω τους. Ευχαριστούμε το Ιστορικό-Λαογραφικό και Φυσικής Ιστορίας Μουσείο Κοζάνης για τη ζεστή φιλοξενία και ανυπομονούμε για την επόμενη μας εξόρμηση!
Επίσκεψη στο ΑΗΣ Αγίου Δημητρίου Κοζάνης της Ε’ τάξης
Την Τετάρτη 12/2/25 τα δύο τμήματα της Ε’ τάξης πραγματοποίησαν εκπαιδευτική εκδρομή στον ΑΗΣ Αγίου Δημητρίου Κοζάνης, τον ισχυρότερο σταθμό παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα.
Στην είσοδο του εργοστασίου μάς υποδέχτηκε θερμά ο αρμόδιος υπάλληλος με ειδικότητα ηλεκτρολόγου μηχανολόγου κ. Κουσίδης, οποίος μας οδήγησε αρχικά σε μία αίθουσα διαλέξεων, όπου μας πρόσφεραν κρουασάν και χυμούς. Στη συνέχεια, μας εξήγησε διεξοδικά τον τρόπο λειτουργίας του συγκεκριμένου σταθμού, περιγράφοντας όλα τα στάδια από την εξόρυξη του λιγνίτη μέχρι την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας. Έπειτα, πληροφορηθήκαμε για το σχέδιο απολιγνιτοποίησης της ΔΕΗ που έχει τεθεί σε εφαρμογή με τη σταδιακή απόσυρση λιγνιτικών μονάδων με στόχο την πλήρη κατάργηση του λιγνίτη μέχρι το 2026. Τέλος, έγινε αναφορά και στο σύστημα τηλεθέρμανσης που εφαρμόζεται στην περιοχή με τη βοήθεια του Σταθμού.
Ακολούθησε περιήγηση σε όλο τον χώρο του εργοστασίου, τόσο στον εσωτερικό όπου είχαμε την ευκαιρία να δούμε το κέντρο ελέγχου λειτουργίας των μηχανών, όσο και στον εξωτερικό χώρο όπου υπήρχαν τα αποθέματα λιγνίτη. Ευχαριστούμε θερμά για την ξενάγηση και για τη φιλόξενη διάθεση των εργαζομένων του Σταθμού.
Η εκδρομή μας ολοκληρώθηκε με την επίσκεψή μας στο Δημοτικό Πάρκο Αγίου Παντελεήμονα γνωστό και ως πάρκο ελαφιών.
Επίσκεψη των μαθητών/τριών της ΣΤ’ τάξης στην Ιερά Μονή Αγίου Ιωάννη Θεολόγου (Αγίου Παϊσίου) στη Σουρωτή Θεσσαλονίκης
Την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης (Στ1, Στ2 και Στ3 τμήματα) του σχολείου μας, επισκέφθηκαν την Ιερά Μονή του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου, που βρίσκεται στη Σουρωτή Θεσσαλονίκης, ένα μοναστήρι που ιδρύθηκε από τον Άγιο Παΐσιο.
Με πνεύμα κατανυκτικό τα παιδιά προσκύνησαν τον ταπεινό τάφο του Αγίου Παϊσίου. Δέχτηκαν ιδιαίτερη φροντίδα από το μοναστήρι, το οποίο ποσέφερε κεράσματα και μια εικονίτσα του Αγίου σε κάθε παιδί.Στη συνέχεια, είχαν την ευκαιρία να προσευχηθούν στον Ιερό Ναό του Αγίου Αρσενίου, που υπήρξε ο βαπτιστής του Αγίου Παϊσίου. Σε αυτόν τον χώρο έγινε και μια πληρέστερη ξενάγηση από έναν ξεναγό της Μονής, που επιπλέον τους μίλησε για τον βίο του Αγίου.
Η μοναδική αυτή επίσκεψη ολοκληρώθηκε με στιγμές πιο χαλαρές για τους μαθητές και τις μαθήτριές μας σε ένα γειτονικό, όμορφο και φροντισμένο κτήμα.
ΑΠΟΦΑΣΗ ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ/ΤΡΙΩΝ ΣΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΜΑΣ ΣΧ. ΕΤΟΥΣ 2025-2026.
Με την αρ.Πρωτ.Φ.19/1943/31.01.2025 Απόφαση του Δ/ντή Β/θμιας Εκπ/σης Ημαθίας καθορίζεται η κατανομή των μαθητών/τριών της Στ΄ τάξης στα Γυμνάσια Νομού Ημαθίας. Κατανέμεται ο αριθμός των μαθητών/τριών που θα εγγραφούν στην Α΄ Τάξη Γυμνασίου Νομού Ημαθίας κατά το Σχολικό Έτος 2025-26.
Μπορείτε να μελετήσετε αναλυτικά την Απόφαση στον παρακάτω σύνδεσμο:
ΑΠΟΦΑΣΗ-ΚΑΤΑΝΟΜΗΣ-ΜΑΘΗΤΩΝ-ΣΤΑ-ΓΥΜΝΑΣΙΑ-ΗΜΑΘΙΑΣ-2025-2026.pdf
Υλοποίηση εκπ/κού προγράμματος “Υγιής στάση σώματος”
Την Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2025 επισκέφθηκε τη σχολική μας μονάδα κλιμάκιο νοσοκομειακών για την υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος με θέμα “Υγιής στάση σώματος”. Συγκεκριμένα, στις 9.00 – 10.00 π.μ. η παιδίατρος κ. Τουλιοπούλου Αναστασία και η επισκέπτρια υγείας κ. Αράβα Αθανασία, παρουσίασαν στα παιδιά της Γ΄ τάξης το εκπαιδευτικό πρόγραμμα, που υλοποιείται από το Κέντρο Υγείας Βέροιας σε συνεργασία με την 8η ΤΟΜΥ και την 11η ΤΟΜΥ Βέροιας, στο πλαίσιο του προγράμματος “Ανάπτυξη – υλοποίηση από το Υπουργείο Υγείας, δράσεων και παρεμβάσεων ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης του μαθητικού πληθυσμού, στο πλαίσιο Αγωγής υγείας σε Εθνικό Επίπεδο, από δομές υγείας της περιοχής ευθύνης της 3ης Υγειονομικής Περιφέρειας (Υ.Π.Ε.) για το σχολικό έτος 2024-2025”.
Στο ίδιο πρόγραμμα συμμετείχαν στις 10.00 -11.00 π.μ. και οι μαθητές/τριες της Ε΄ τάξης.
Κατά τη διάρκεια της δράσης, οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν μέσα από μια διαδραστική παρουσίαση ποια πρέπει να είναι η σωστή στάση του σώματός μας στις διάφορες δραστηριότητες της καθημερινότητας, προκειμένου να αποφύγουμε τόσο στο παρόν όσο και στο μέλλον, προβλήματα που σχετίζονται με το μυϊκό ή το στηρικτικό σύστημα του ανθρώπου. Τονίστηκαν ιδιαίτερα η σωστή στάση στην καρέκλα του θρανίου του σχολείου, στο γραφείο μπροστά σε υπολογιστή, αλλά και ο ορθός τρόπος με τον οποίο σηκώνουμε αντικείμενα και κρατάμε φορητές ηλεκτρονικές συσκευές. Επίσης, συζητήθηκε αρκετά το ζήτημα του υπερβολικού βάρους της σχολικής τσάντας, που μεταφέρουν καθημερινά τα παιδιά στο σχολείο και αναζητήθηκαν λύσεις, ώστε να η σχολική τσάντα να μη γίνεται αιτία μυοσκελετικών παθήσεων.
Στο τέλος, τα παιδιά μέσα από ένα παιχνίδι είχαν την ευκαιρία να ελέγξουν τις γνώσεις που κατέκτησαν κατά τη δράση αυτή.