Δίωρη διδακτική επίσκεψη Β2 τμήματος
Την εόρτια ημέρα του Αγίου Σπυρίδωνος, τα παιδιά του Β2 τμήματος με τη συνοδεία της δασκάλας τους εκκλησιάστηκαν στον παλαιό Ιερό Ναό Αγίων Αναργύρων Βεροίας. Στο τέμπλο του Ιερού Ναού εικονίζεται ο Άγιος Σπυρίδων και το θαύμα του με το κεραμίδι, με το οποίο απέδειξε στον αιρετικό Άρειο την τριαδικότητα του Θεού.
Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας, τα παιδιά έψαλλαν μέσα στον Ναό “Χριστός γεννάται δοξάσατε” και στο προαύλιο του Ναού έψαλλαν τα κάλαντα με τη συνοδεία της κιθάρας, της κ. Ειρήνης της μουσικού του σχολείου μας. Οι προσκυνητές του Ναού και οι ιερείς καμάρωσαν τα παιδιά. Τα παιδιά πήραν ως ευλογία την ευχή των ιερέων και μια εικονίτσα των Αγίων Αναργύρων.
Στη συνέχεια τα παιδιά επισκέφθηκαν τη Διεύθυνση Α/θμιας Εκπ/σης Ημαθίας κι έψαλλαν τα κάλαντα στη Διευθύντρια Εκπαίδευσης, κ. Γώτη Ευθυμία. Η Διευθύντρια υποδέχθηκε με περισσή αγάπη και χαρά τα παιδιά. Τα μίλησε με τρυφερότητα και τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν από τη ζεστή φιλοξενία. Η επίσκεψη συνοδεύτηκε από κέρασμα και πολλές πολλές ευχές από όλους για “Καλά Χριστούγεννα!”
Ακολούθως επισκέφθηκαν την κ. Παπαγεωργίου Αικατερίνη, σχολική σύμβουλο της περιφέρειάς μας, όπου έψαλλαν τα κάλαντα κι αντάλλαξαν ευχές.
Στον δρόμο της επιστροφής προς το σχολείο μας, τα παιδιά έψαλλαν τα κάλαντα και δέχονταν από όλους ευχές και συγχαρητήρια.
«Η τελεία» του P. Reynolds στη βιβλιοθήκη μας
Πόσο σημαντικό είναι να πιστεύουμε στον εαυτό μας και στις ικανότητές μας; Να μη φοβόμαστε να δοκιμάζουμε νέα πράγματα όσο και αν μας δυσκολεύουν; Και πόσο σπουδαίο είναι να έχουμε γύρω μας ανθρώπους να μας υποστηρίζουν σε κάθε μας προσπάθεια, να μας ενθαρρύνουν να κυνηγάμε τα όνειρά μας, να ανακαλύπτουμε τα ταλέντα μας και να ξεδιπλώνουμε τις δυνατότητές μας;
Αυτά τα υπέροχα μηνύματα είχαν την ευκαιρία να ακούσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες των μικρών τάξεων μέσα από το βιβλίο του P. Reynolds «Η τελεία», που παρουσιάστηκε στη βιβλιοθήκη του σχολείου μας κατά τον μήνα Νοέμβριο, σε μία προσπάθεια να έρθουν τα παιδιά πιο κοντά στα βιβλία.
Κεντρική ηρωίδα του βιβλίου η Λία, ένα κοριτσάκι που λέει πως δεν μπορεί να ζωγραφίσει. Η δασκάλα της όμως έχει άλλη γνώμη. Ξέρει πως όλοι κρύβουμε μέσα μας μια σπίθα δημιουργίας και πως μια τελεία δε σημαίνει πάντα ένα τέλος. Μπορεί να σημαίνει και μια αρχή… για κάτι πολύ σπουδαίο!
Τα παιδιά άκουσαν την αφήγηση του παραμυθιού, εξέφρασαν τις σκέψεις και τις ιδέες τους, μοιράστηκαν τις προσωπικές τους εμπειρίες και στο τέλος ζωγράφισαν τις δικές τους τελείες, κάποιες από τις οποίες, μάλιστα, είδαν να «ζωντανεύουν» με τη βοήθεια εφαρμογής επαυξημένης πραγματικότητας!
Το Σχολείο μας στο 8ο Δημοτικό Συμβούλιο Παίδων Δήμου Βεροίας
Την Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2024 το Σχολείο μας συμμετείχε στο 8ο Δημοτικό Συμβούλιο Παίδων, ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που διεξάγεται για 8η συνεχόμενη χρονιά και απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης όλων των δημοτικών σχολείων του Δήμου Βέροιας. Κύριος σκοπός του προγράμματος είναι η καλλιέργεια της πολιτειότητας, της ιδιότητας του ενεργού πολίτη που ασκεί και υπερασπίζεται τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του και έχει ενεργό ρόλο στην κοινωνία.
Οι μαθητές μας Ιωάννα Κ., Αστέριος Π. και Θωμάς Κ., ως μικροί δημοτικοί σύμβουλοι, εκπροσώπησαν επάξια το σχολείο μας! Μέσα στην αίθουσα συνεδριάσεων του Δημαρχείου, ενώπιον του Δημάρχου και των Δημοτικών Συμβούλων παρουσίασαν με εξαιρετικό τρόπο τις απόψεις και σκέψεις τόσο των ίδιων όσο και των συμμαθητών/τριών τους γύρω από τον θεσμό της «Εύηχης Πόλης». Ανέδειξαν την αξία του θεσμού και κατέθεσαν με επιχειρήματα τις προτάσεις τους για την αναβάθμισή του σε ένα πολυδιάστατο καλλιτεχνικό φεστιβάλ που θα προάγει την πολιτιστική ζωή του τόπου μας και θα αποτελεί πόλο έλξης τουριστών.
Ήταν, πραγματικά, μία ιδιαίτερη εμπειρία, καθώς δόθηκε η ευκαιρία σε όλα τα παιδιά να συζητήσουν και να προβληματιστούν γύρω από τη ζωή στην πόλη τους αλλά και το βήμα να εκφράσουν δημόσια τις σκέψεις τους για θέματα που τους απασχολούν συνειδητοποιώντας τελικά πως οι προτάσεις για την επίλυση προβλημάτων, αν και όχι πάντα εφικτή, είναι αποτέλεσμα διαλογικής συζήτησης και δημοκρατικών διαδικασιών.
Ένα μεγάλο μπράβο σε όλα τα παιδιά της ΣΤ’ τάξης του σχολείου μας που συμμετείχαν στο πρόγραμμα και απέδειξαν πως μέσα από τη συλλογική δουλειά προκύπτουν εξαιρετικά αποτελέσματα!
Η παρουσίαση του Σχολείου μας στο 8ο Δημοτικό Συμβούλιο Παίδων
Εκπαιδευτική επίσκεψη του Β1 τμήματος στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη της Βέροιας
Την Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β1 τάξης του σχολείου πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στη Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη της Βέροιας.
Αρχικά, ξεναγηθήκαν στο παιδικό τμήμα της βιβλιοθήκης και οι βιβλιοθηκονόμοι εξήγησαν τον τρόπο λειτουργίας της βιβλιοθήκης, τους κανόνες δανεισμού, τον τρόπο έκδοσης κάρτας δανεισμού και απάντησαν σε ερωτήσεις των μαθητών.
Έπειτα, οι εμψυχώτριες του προγράμματος παρότρυναν τα παιδιά να αφήσουν ελεύθερη τη φαντασία τους και να απαντήσουν σε ερωτήσεις που στόχευαν να κινητοποιήσουν το ενδιαφέρον των μαθητών, να προσελκύσουν την προσοχή τους και να δημιουργήσουν όμορφο κλίμα. Ακολούθησε η ανάγνωση του παραμυθιού «Η βαλίτσα» του Naylor-Ballesteros Chris. Πρόκειται για μια ιστορία που μιλάει για την διαφορετικότητα και την αποδοχή, γεμάτη ελπίδα, καλοσύνη και τρυφερότητα.
Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες έγιναν μικροί/ές εξερευνητές/τριες και έψαξαν ανάμεσα στα ράφια με τα βιβλία να ανακαλύψουν πού κρυβόταν η βαλίτσα του ήρωα της ιστορίας. Είδαν τα πράγματα που περιείχε και δραματοποίησαν την ιστορία με τον δικό τους τρόπο. Επίσης, δημιούργησαν τις δικιές τους εικαστικές δημιουργίες.
Μετά το τέλος των δραστηριοτήτων, τα παιδιά είχαν χρόνο για αναζήτηση αγαπημένων τους βιβλίων, ανάγνωση και δανεισμό.
Ευχαριστούμε τους υπεύθυνους της Δημόσιας Κεντρικής Βιβλιοθήκης Βέροιας για τη φιλοξενία και τη διοργάνωση της εκπαιδευτικής δράσης, που έδωσαν στους μαθητές την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τον χώρο της βιβλιοθήκης και την καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας.
Επίσκεψη της Ε΄ τάξης στο Κέντρο Προστασίας Αρκούδας, Λύκου και Λύγκα στο Νυμφαίο της Φλώρινας
Την Παρασκευή 22/11/24 τα δύο τμήματα της Ε΄ τάξης του σχολείου μας επισκεφτήκαμε το περιβαλλοντικό κέντρο “Αρκτούρος” στο Νυμφαίο της Φλώρινας. Τα δύο τμήματα συνόδευαν εκτός από τις δασκάλες τους και η καθηγήτρια εικαστικών κ. Κατερίνα Αν. και ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής κ. Αθανάσιος Στ.
Εκεί, μετά από μια μαγευτική πορεία στο δάσος του Νυμφαίου, βρεθήκαμε στο καταφύγιο της αρκούδας, όπου και ενημερωθήκαμε για την περιβαλλοντική οργάνωση που δραστηριοποιείται στον συγκεκριμένο χώρο, για τις δράσεις και ενέργειές τους με σημαντικότερη την παροχή περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και ευαισθητοποίησης του κοινού στα ζητήματα βιοποικιλότητας και αειφορίας και την προστασία της άγριας ζωής. Κατόπιν, μεταφερθήκαμε στο χωριό Αγραπιδιά, όπου είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε και άλλα προστατευόμενα είδη, όπως τους λύκοι, τις λύγκες και τα καθαρόαιμα τσοπανόσκυλα.
Γεμάτοι από εικόνες, εμπειρίες και κυρίως έντονο προβληματισμό για την προστασία των άγριων ζώων επιστρέψαμε στη Βέροια αποφασισμένοι να συστήσουμε και σε άλλους αυτή τη μοναδική εξόρμηση.
Σχέδιο δράσης της σχολικής μας μονάδος στις Καλές Πρακτικές του ΙΕΠ
Κάθε χρόνο στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδος υλοποιούνται από τις σχολικές μονάδες σχέδια δράσης για την αποτίμηση του εκπαιδευτικού έργου. Η σχολική μας μονάδα υλοποίησε κατά την περασμένη σχολική χρονιά 2023-2024 έξι (6) σχέδια δράσης από τα οποία το ένα είχε τίτλο “Δράσεις εξωστρέφειας: Συμμετοχή σε σχολικούς διαγωνισμούς και αγώνες“.
Από τα σχέδια δράσης που υλοποιούν οι σχολικές μονάδες σε όλη την Ελλάδα το ΙΕΠ επιλέγει κάποια που διακρίνονται στην κατηγορία των Καλών Πρακτικών. Οι καλές πρακτικές αποτελούν παραδείγματα για όσες σχολικές μονάδες επιθυμούν να αναπτύξουν αντίστοιχες διαδικασίες και να διαμορφώσουν δικές τους παραπλήσιες πρακτικές ανάλογα με τις ιδιαίτερες ανάγκες κια τα χαρακτηριστικά της σχολικής τους μονάδος.
Μέσα από αυτά μπορούν να μελετήσουν και αντλήσουν στοιχεία που αφορούν στην επιλογή, τη διαμόρφωση του σχεδίου δράσης, τη διερεύνηση του συγκεκριμένου τομέα, τα ερευνητικά εργαλεία που αξιοποιήθηκαν, την υλοποίηση και την αξιολόγηση του σχεδίου δράσης.
Κατά τη διάρκεια της περασμένης σχολικής χρονιάς 2024-2025 το σχέδιο δράσης με θέμα “Δράσεις εξωστρέφειας: Συμμετοχή σε σχολικούς διαγωνισμούς και αγώνες“ της σχολικής μας μονάδος επιλέχθηκε και ξεχώρισε ως μία από τις πέντε καλές πρακτικές του ΙΕΠ και αποτελεί μια καλή πρακτική διάχυσης των αποτελεσμάτων του σχολείου μας. Αυτό αποτελεί μια πολύ θετική διάκριση για τη σχολική μας μονάδα.
Μπορείτε να μελετήσετε το σχέδιο δράσης στην ψηφιακή εφαρμογή του Υπουργείου ατον σύνδεσμο https://iep.edu.gr/aksiologisisxolikonmonadonkalespraktikes/
Εκδήλωση για την επέτειο του Πολυτεχνείου
Την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2024, στον χώρο του Σχολείου μας πραγματοποιήθηκε εκδήλωση για την επέτειο του Πολυτεχνείου.
Οι μαθητές/τριες της Ε’ τάξης (Ε1 και Ε2 τμήματα), υπό την καθοδήγηση και εποπτεία των δύο υπεύθυνων δασκάλων των τμημάτων, κ. Δέσποινας Γκ. και κ. Μαρίας Ντ., παρουσίασαν το χρονικό των γεγονότων, διάβασαν κείμενα, απήγγειλαν ποίηματα. Με τη συνοδεία της καθηγήτριας μουσικής κ. Ειρήνης Κ. τραγούδησαν τραγούδια και παρουσίασαν θεατρικά δρώμενα.
Ενδεικτικές φωτογραφίες της εκδήλωσης:
Εκπαιδευτική επίσκεψη της Γ΄τάξης στον Οινοποιητικό Συνεταιρισμό VAENI – NAOUSSA
Την Τρίτη 29 Οκτωβρίου οι μαθητές και οι μαθήτριες των δύο τμημάτων της Γ΄ τάξης του σχολείου μας επισκέφθηκαν τις εγκαταστάσεις του οινοποιητικού συνεταιρισμού VAENI NAOUSSA στην περιοχή Στενημάχου του Δήμου Νάουσας. Με σύμμαχο τον καλό καιρό οι μικροί μαθητές ξεναγήθηκαν στον χώρο του οινοποιείου από το φιλόξενο προσωπικό του συνεταιρισμού και είχαν την ευκαιρία να δουν και να μάθουν από κοντά όλα τα στάδια της παραγωγής και της εμφιάλωσης του κρασιού.
Αρχικά οι μαθητές-τριες οδηγήθηκαν στο χώρο υποδοχής του οινοποιείου, όπου η διεύθυνση τους προσέφερε χυμούς ως κέρασμα καλωσορίσματος. Στη συνέχεια ξεναγήθηκαν στους ιδιόκτητους αμπελώνες έκτασης 23 στρεμμάτων, φυτεμένους με την ποικιλία Merlot και Ξινόμαυρου που δίνουν διαφορετικούς τύπους οίνων: ερυθρούς, λευκούς και ροζέ.
Ακολούθησε η ξενάγηση των μαθητών-τριών στους χώρους της παραλαβής των σταφυλιών και των δεξαμενών. Εκεί είδαν τους υποδοχείς σταφυλιών, οι οποίοι είναι και ζυγοί , ένα ειδικό όργανο που μετράει την ζαχαροπεριεκτικότητά τους, τις μηχανές έκθλιψης των σταφυλιών, όπου γίνεται ο αποχωρισμός των κοτσανιών και το σπάσιμο των ραγών και τις δεξαμενές αλκοολικής ζύμωσης.
Κατόπιν οι μαθητές-τριες κατέβηκαν στην κάβα του οινοποιείου, στον χώρο δηλαδή ωρίμανσης και παλαίωσης του κρασιού, όπου αντίκρισαν εκατοντάδες γαλλικά δρύινα βαρέλια χωρητικότητας 225 και 500 λίτρων, αλλά και αμέτρητες φιάλες κρασιών. Ο ενθουσιασμός των παιδιών ήταν τόσο μεγάλος, ώστε έθεσαν πολλά ερωτήματα στον υπεύθυνο της ξενάγησης. Εκείνος απάντησε σε όλες τις ερωτήσεις παρέχοντάς τους συγχρόνως πολλές ενδιαφέρουσες πληροφορίες, με αξιοσημείωτη εκείνη που αναφερόταν στην ωρίμανση και παλαίωση του οίνου λέγοντας ότι « ο οίνος δεν πρέπει ούτε να ακούει ούτε να βλέπει»
Η ξενάγηση των μαθητών –τριών ολοκληρώθηκε, αφού παρακολούθησαν τη διαδικασία της εμφιάλωσης των κρασιών, όπου εντυπωσιάστηκαν από τον αυτοματοποιημένο τρόπο διεξαγωγής της.
Φεύγοντας από το οινοποιείο μάς περίμενε μία ευχάριστη έκπληξη: η διεύθυνση του οινοποιείου κλήρωσε δυο κρασιά στους μαθητές-τριες των δυο τμημάτων.
Θερμές ευχαριστίες στους υπεύθυνους του οινοποιητικου συνεταιρισμού για την ξενάγηση στους χώρους του οινοποιείου και τη ζεστή φιλοξενία!
Τελευταίος σταθμός της εκπαιδευτικής μας επίσκεψης ήταν το πανέμορφο άλσος του Αγίου Νικολάου, όπου τα παιδιά μέσα στο καταπράσινο τοπίο με τα πανύψηλα δέντρα, πέρασαν στιγμές χαλάρωσης παίζοντας στα γήπεδα του μπάσκετ και του βόλεϊ με τους συμμαθητές τους και γέμισαν το μυαλό τους με όμορφες εικόνες.
Συμμετοχή του Σχολείου μας στον Μαθητικό Διαγωνισμό του ΕΕΣ σχ. έτους 2024-2025
Ο Τομέας Νεότητας του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού με πίστη στο ιδεώδες της ευαισθητοποίησης της μαθητικής νεολαίας σε σημαντικά κοινωνικά φαινόμενα και με μοναδικό στόχο την ενεργή συμμετοχή τους στη σύγχρονη πραγματικότητα διοργανώνει μαθητικό διαγωνισμό ζωγραφικής με τα κάτωθι θέματα:
- «Ζωγραφίζω από καρδιάς για τον Παππού και τη Γιαγιά» Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές της Ε’ και Στ’ τάξης Δημοτικών Σχολείων, καθώς και σε μαθητές όλων των τάξεων Γυμνασίων και Λυκείων, και στόχος του είναι να ενθαρρύνει τους μαθητές να αποτυπώσουν με τα χρώματά τους την αγάπη και τον σεβασμό προς τους παππούδες και τις γιαγιάδες τους, αναγνωρίζοντας τη σημασία της τρίτης ηλικίας στην οικογένεια και την κοινωνία.
- «Με τον Ερυθρό Σταυρό για έναν Πράσινο Πλανήτη» Οι μαθητές καλούνται να αποτυπώσουν μέσα από τη ζωγραφική τους το όραμα για έναν καθαρότερο και πιο βιώσιμο πλανήτη. Το θέμα ενθαρρύνει τους μαθητές να σκεφτούν τη σημασία της προστασίας του περιβάλλοντος, της ανακύκλωσης, της εξοικονόμησης ενέργειας, και των μικρών πράσινων πράξεων που μπορεί ο καθένας να κάνει καθημερινά, έχοντας τον Ερυθρό Σταυρό ως σύμμαχο στην προσπάθεια αυτή.
- «Η αξία του αθλητισμού στη ζωή μας – Ευ αγωνίζεσθαι» Ο διαγωνισμός απευθύνεται σε μαθητές της Ε’ και Στ’ τάξης Δημοτικών Σχολείων, καθώς και σε μαθητές όλων των τάξεων Γυμνασίων και Λυκείων. Σκοπός του διαγωνισμού είναι να ενθαρρύνει τους μαθητές να εκφράσουν μέσα από την τέχνη τις αξίες του αθλητισμού, όπως η ευγενής άμιλλα, ο σεβασμός στους κανόνες, η συνεργασία και το ήθος.
Η 1η Σκυταλοδρομία Ανάγνωσης ξεκίνησε!
Η δανειστική βιβλιοθήκη του σχολείου μας σε μία προσπάθεια να ενθαρρύνει τους μαθητές και τις μαθήτριες μας να έρθουν σε συστηματική επαφή με τα βιβλία και να καλλιεργήσουν θετική στάση απέναντι στο διάβασμα διοργανώνει για πρώτη φορά Σκυταλοδρομία Ανάγνωσης. Σκοπός του διαγωνισμού είναι οι μικροί μας φίλοι να μυηθούν στην ανάγνωση και να διαβάσουν όσο το δυνατόν περισσότερα βιβλία κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς αποκομίζοντας με αυτόν τον τρόπο πολλαπλά οφέλη όπως η ανάπτυξη της φαντασίας, η ενίσχυση της δημιουργικής και κριτικής σκέψης, η καλλιέργεια της γλωσσικής έκφρασης. Δικαίωμα συμμετοχής στη Σκυταλοδρομία έχουν όλα τα παιδιά που φοιτούν από τη Β’ έως και την ΣΤ’ τάξη.
Τα παιδιά που επιθυμούν να λάβουν μέρος στον διαγωνισμό καλούνται να διαβάσουν τουλάχιστον 5 βιβλία της επιλογής τους, που αντιστοιχούν στην τάξη τους και τα οποία θα δανείζονται από τη συλλογή της σχολικής βιβλιοθήκης. Ολοκληρώνοντας την ανάγνωση κάθε βιβλίου θα καταθέτουν ένα έντυπο βιβλιοκριτικής, το οποίο θα προμηθεύονται από την υπεύθυνη της βιβλιοθήκης σε κάθε δανεισμό, προκειμένου να κατοχυρώνεται η συμμετοχή τους. Σε όλα τα παιδιά που θα λάβουν μέρος θα δοθούν έπαινοι συμμετοχής, ενώ οι τρεις πρώτοι που θα έχουν διαβάσει τα περισσότερα βιβλία θα αναδειχτούν νικητές του διαγωνισμού. Όπως και να έχει, όμως, όλα τα παιδιά στο τέλος θα είναι κερδισμένα!